Umowę ws. budowy mostu podpisali marszałkowie Małopolski i Świętokrzyskiego, Jacek Krupa i Adam Jarubas. Województwo Małopolskie odpowiadać będzie dodatkowo za budowę nowego odcinka drogi od mostu aż do starego odcinka DW 973 (ok. 3,5 km) oraz jej modernizację na dalszych odcinkach. Województwo Świętokrzyskie sfinansuje i zrealizuje inwestycje po swojej stronie – tutaj powstaną obwodnica Zbludowic i most na Nidzie wraz z pracami towarzyszącymi w ramach obwodnicy Nowy Korczyn-Borusowa.
Małopolska na swoją część ma wydać ok. 60 mln zł, a Świętokrzyskie ok. 100 mln zł. Cała inwestycja ma kosztować ok. 200 mln zł. Kosztami budowy mostu podzielą się oba województwa po połowie, ale to Świętokrzyskie będzie inwestorem, a później odpowiadać będzie także za utrzymanie mostu.
Przetarg, w formule zaprojektuj i zbuduj, ma być rozpisany jeszcze w tym miesiącu. Obie strony podkreślały, że zależy im na znalezieniu jednego wykonawcy dla całej inwestycji. Prace budowlane miałyby się zacząć w przyszłym roku na przełomie kwietnia i maja. Koniec inwestycji zaplanowano na wrzesień 2019 roku.
Nowy most będzie nie tylko ułatwieniem dla okolicznych mieszkańców, którzy do najbliższych mostów w Szczucinie i Koszycach mieli ok. 20 km, ale przede wszystkim dla kierowców i turystów, którym zapewnione zostanie optymalne połączenie w stronę Tarnowa oraz szybki dostęp do autostrady A4. Prom zapewniający obecnie przeprawę przez Wisłę jest w stanie jednorazowo zabrać trzy samochody osobowe i kilkanaście osób, a do tego nie kursuje w nocy.
Źródło: Gazeta Krakowska
