W maju pociągi pojadą po nowym torze między Krakowem a Podłężem. Pasażerowie skorzystają też z nowych, wygodnych peronów w Węgrzcach Wielkich i Kokotowie.
PKP PLK prowadzą prace między Krakowem a Podłężem, za niemal 1 mld zł, w ramach unijnego programu „Łącząc Europę”.
Jeżeli chodzi o budowę pierwszego toru, to nad trasą została już wywieszona nowa sieć trakcyjna.
Docelowo pociągi będą kursować tam po dwóch zmodernizowanych torach z prędkością: 160 km/h (pasażerskie), 120 km/h (towarowe).
Nowe perony to dwustumetrowe obiekty, które są wyższe od poprzednich platform i pasażerowie łatwiej będą mogli wsiąść do pociągów. Zamontowano wygodne wiaty, jasne oświetlenie, czytelny system informacji pasażerskiej oraz nowe nagłośnienie.
WIDEO: Trzy Szybkie. Monika Bogdanowska: Nigdzie nie spotkałam się z takim stanem miasta jak w Krakowie