Na nowy dworzec zlokalizowany za powstającym Centrum Kongresowym przy rondzie Grunwaldzkim wrócą cztery linie autobusowe, które dotychczas kursowały do mostu Grunwaldzkiego. Będą to linie:
- 101, jadąca na kopiec Kościuszki,
- 112 kursująca do przystanku Tyniec Kamieniołom,
- 162 do Podgórek Tynieckich a oraz 412 jadąca do przystanku Kostrze (obecnie linia jest zawieszona).
Dworzec z pętlą powstał w ramach przebudowy układu drogowego przy rondzie Grunwaldzkim.
W nowym terminalu jest sześć miejsc dla autobusów oraz plac dla busów z dziewięcioma miejscami postojowymi.
Od września w tym miejscu będzie funkcjonował przystanek Centrum Kongresowe. Wcześniej autobusy zatrzymają się także na przystanku os. Podwawelskie.
Do końca miesiąca w okolicy mają zakończyć się także prace związane z przebudową całego układu drogowego, w tym m.in. ulic: Bułhaka, Barskiej, Wierzbowej, Wygranej i starej ul. Konopnickiej. Przedłużona będzie także ul. Twardowskiego. Dzięki temu mieszkańcy os. Podwawelskiego odzyskają dobre połączenie z centrum miasta. Całość prac kosztowała 9,5 mln zł.
****
Obok dworca autobusowego od 1 września krakowianie znów będą mogli korzystać z przejścia podziemnego przy ul. Konopnickiej
Nieczynne od 2010 roku przejście łączy ulicę z bulwarem wiślanym, os. Podwawelskim i ul. Barską. Tunel w wygodny sposób ma umożliwić także dojście do nowej pętli autobusowej. Oprócz ubikacji i pomieszczeń, w których odpoczną kierowcy autobusów, znajdą się tu także lokale do wynajęcia na cele usługowe. - Dysponujemy czterema pomieszczeniami w stanie deweloperskim - mówi Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKiT. - Do połowy września ogłosimy przetarg w sprawie ich wynajęcia. Przebudowa przejścia podziemnego kosztowała 1,4 mln zł.
CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!