https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oficjalne otwarcie I etapu High5ive. To najbardziej rowerowe biurowce w Krakowie

Grzegorz Skowron
Z dwóch budynków High5ive, sąsiadujących z Galerią Krakowską i Dworcem Głównym PKP, korzystają już najemcy. Dziś Skanska oficjalnie zakończyła I etap swojej największej inwestycji w Krakowie. Reklamuje ją jako najbardziej rowerowe biurowce pod Wawelem

W dwóch budynkach High5ive swoje siedziby mają takie firmy jak: ABB, PwC, Business Link, Ocado Technology i Symphony. Do ich dyspozycji jest między innymi parking Bike5ive z rowerową stacją naprawczą i miejscem do ładowania rowerów elektrycznych. Parking dla rowerów ma 365 miejsc.

High5ive będzie docelowo składać się z pięciu budynków o łącznej powierzchni ok. 70 tys. m kw. W ramach pierwszego etapu inwestycji postawiono dwa budynki. Do dyspozycji najemców jest 23 300 m kw. nowoczesnych biur. 

- Podczas startu inwestycji w 2016 roku mówiliśmy, że High5ive będzie miejscem przyjaznym i otwartym dla mieszkańców, dziś można to zobaczyć – między budynkami aranżujemy przestrzeń wspólną ze strefami do wypoczynku wśród zieleni – mówi Arkadiusz Rudzki, dyrektor zarządzający spółki biurowej Skanska

- Chcieliśmy też z tego miejsca zrobić ważny punkt na rowerowej mapie Krakowa i to się udało. Mamy otwarty dla wszystkich Bike5ive – z parkingiem dla 365 rowerów, z miejscem do ich naprawy i prysznicami dla miłośników dwóch kółek. Patrząc na liczbę parkujących rowerów możemy śmiało powiedzieć, że ten wyjątkowy koncept się przyjął – dodaje dyrektor Rudzki.

High5ive to także największa powierzchnia coworkingowa w Krakowie. Tutaj razem z Business Link stworzono biura dostosowane do potrzeb zarówno mikro i małych firm, jak i korporacji, które chcą wynająć dodatkową przestrzeń projektową na krótki okres.

Najemcy High5ive mogą korzystać z usługi concierge, który pomaga w załatwieniu prostych spraw prywatnych jak np. odbiór biletów do teatru czy ubrań z pralni.

Z okazji uroczystego otwarcia pracownicy High5ive mogli skorzystać z wielu atrakcji związanych z rowerami i ekologicznym stylem życia w formie ekoedukacji. Do dyspozycji zainteresowanych były m.in. blender bike, na którym można było zrobić sobie pożywny koktajl jadąc na rowerze stacjonarnym (pedałujący wprawiał w ruch blender). W lobby obu budynków można było zagrać w ekologiczne koło fortuny, w wielkoformatową zieloną grę planszową i stworzyć ekotorbę z wybranym wzorem.

High5ive - fakty i liczby:
Projekt będzie się składał z 5 budynków o całkowitej powierzchni najmu ok. 70 000 mkw. GLA;
Dwa budynki od strony Galerii Krakowskiej to 23 300 mkw. powierzchni biurowej;
Pierwszy etap dostarczył 175 miejsc parkingowych na samochody + 365 miejsc do parkowania rowerów;
Generalnym wykonawcą budynków jest firma Skanska S.A.;
Autorem projektu architektonicznego jest pracownia NS Moon Studio.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja
Gdzie Ty widzisz wiezowce? Jakby to było 40 pięter to ta sama powierzchnia biurowa zajmowalaby mniej Krakowa a reszte moznaby zazielenic, ale ze stawiaja jakieś mikrobaraki po kilka pięter to nie ma nic innego miejsca. Po drugie pół pensji które płacą to podatek a drugie pół zostaje u pracowników i w większości to pieniądze które przyjeżdżają z zagranicy więc wszystkie pieniądze zostają w Polsce.
Z Polski wyprowadzają pieniądze ci co wydają je w portugalskiej Biedronce niemieckim Lidlu angielskim Tesco itd. Cały ich zysk wyjeżdża z kraju.
G
Gość
Precz z biurowcami. Wyburzyć to. Kraków się dusi i nie ma nic gorszego, niż las biurowców. To one paraliżują miasto. Z pracy biurowej nie ma pożytku ani dochodu narodowego.
h
heh
Pawia jest do zamkniecia. Tam powinna byc strefa ograniczonego ruchu. Autobusy na ulicy, a torowisko zlikwidowane i przerobione w deptak.
G
Gość
Parking rowerowy spoko. Tylko jest problem ogolnie z infrasteuktura rowerowa. Miasto totalnie sknocilo ulice pawia. Ta ulica jest do generalnej przebudowy bo sa waziutkie chodniki pozbawione sciezek rowerowych. Wzdluz galerii krakowskiej nie ma dojazdu rowerowego do plant. Nalezaloby tam wyznaczyc legalny ruch rowerowy po torowisku. Natomiast w miejscu gdzie pojawiaja sie autobusy i przystanki rowerowe. Nalezaloby wyznaczyc sciezki rowerowe miedzy polnocna sciana galerii Krakowskiej a estakadami (polnocna granica Hi5ive), dodatkowo infrastruktura rowerowa powinna byc i od ulicy pawiej i od dworca kolejowego. Przykladowo od wyjazdu z tunelu rowerowego nagle urywa sie dojazd do biurowca, za ibisem. Sa tam kompletnie nonsensowne rozwiazania. Po pierwsze nalezaloby postawic zakaz wjazdu dla samochodow na ulicy za ibisem (pas ktory nie jest wyjazdem na parking), oraz dac tabliczka nie dotyczy rowerow. Tak samo przejaz gdzie teraz jest zakaz wjazdu nie ma tabliczki nie dotyczy rowerow. Ogolmie tqk sknoconej infrastruktury rowerowej jak na pawiej i w okolicach dworca chyba nie ma nigdzie, w zasadzie wszystko jest tam do przebudowy. Chodniki sa za waskie. Optymalne rozwiazanie to byloby zlikwidowanie Torowiska Tramwajowego na powierzchni i zribienie z tego terenu poprostu szwrokiego Deptaka az od Politechniki do Plant gdzie miesciliby sie i piesi i rowerzysci. Wpuszczenie w to miejsce tramwajow na powierzchnie to byla glupota. W dalszej kolejnosci nalezaloby ograniczyc ruch przez strefe ograniczonego ruchu na pawiej zeby nie blokowala dojazdu elektrycznych autobusow, bo kierowcy robia tam teraz korki. Tramwaje jezdza w tunelu. Tutaj tramwaj na powierzchni nie jest w sumie potrzebny. Pawia to porazka urbanistyczna. W normalnych miastach takie ulice sa szerokimi deptakami handlowymi ze sklepami, bujnymi drzrwamj na srodku ulicy. Wystarczy popatrzec na Zeil we Frankfurcie, czy Mariahilfe strasse w Wiedniu. Czas ogarnac Pawia najszybciej jak sie to da i stworzyc z tego scieku komunikacyjnego normalna ulice handlowa.
o
olo
A ile miejsc parkingowych dla aut? I ile dróg dojazdowych? Bo pewnie stanowczo za mało i zakorkowana zostanie cała okolica. A wszyscy na rowerach nie jeżdżą. Więc trzeba się lansować na temat rowerów. Jakiś temat zastępczy to jest.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska