Szczegóły dotyczące produktów:
Nazwa produktu: Żywiec Jasne Pełne 0,5 l
Numer partii: L4165616DZ
Kody produkcyjne: od L4166616D0500 do L4166616D0545
Termin przydatności do spożycia: 14.06.2025
Producent: Grupa Żywiec Sp. z o.o., ul. Browarna 88, 34-300 Żywiec
Działania podjęte przez przedsiębiorców i organy urzędowej kontroli:
W dniu 23.07.2024 r. producent podjął decyzję o wycofaniu wadliwego piwa z rynku oraz wdrożył następujące działania:
- poinformował o sytuacji dystrybutorów, do których sprzedał wadliwy produkt i uzyskał listę punktów sprzedaży detalicznej, do których wadliwy produkt mógł trafić
- przygotował informację dla konsumentów, która zostanie umieszczona w wybranych punktach sprzedaży w widocznym miejscu przy półce z piwami
- umieścił informację o błędnie oznakowanym produkcie na stronie internetowej www.grupazywiec.pl
- uruchomił infolinię dla konsumentów pod nr 801 540 450, gdzie konsumenci mogę dowiedzieć się jak zwrócić wadliwy produkt.
Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej współpracują z producentem oraz monitorują proces wycofywania.
Oświadczenie Grupy Żywiec
Informujemy, że z uwagi na bezpieczeństwo naszych Konsumentów i najwyższą jakość produktów Grupy Żywiec, w dniu 23 lipca 2024, zdecydowaliśmy się na wycofanie z rynku niewielkiej partii produktu Żywiec Jasne Pełne Butelka 500ml. Niniejsza decyzja spowodowana jest niewłaściwym oznakowaniem wskazanej butelki. Piwo zostało oznaczone etykietą piwa bezalkoholowego (Żywiec 0,0%), zamiast etykietą piwa z zawartością alkoholu – Żywiec Jasne Pełne. Pomyłce uległa jedynie etykieta z tyłu opakowania.
Powyższa wada zaistniała z powodu błędu na linii produkcyjnej. Natomiast w wyniku szczegółowej analizy oraz weryfikacji monitoringu, niezwłocznie potwierdziliśmy, że dotyczy maksymalnie 1000 butelek piwa. Precyzyjnie zidentyfikowaliśmy ilość wadliwego towaru, dlatego informujemy, że incydent dotyczy jedynie wskazanej liczby produktów.
Przepraszamy naszych Klientów i partnerów biznesowych za zaistniałą sytuację. Jednocześnie prosimy o niedokonywanie zakupu w/w produktu i poinformowanie obsługi sklepu w przypadku jego znalezienia na półce. Jeśli wskazany produkt został już zakupiony, prosimy o kontakt ze sklepem, w którym dokonano zakupu lub o skontaktowanie się z infolinią dla konsumentów (nr: 801 540 450).
Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby ta niewielka ilość źle oznakowanych produktów, jak najszybciej została wycofana ze sklepów. Zaś w celu wyeliminowania powyższego błędu wprowadzamy dodatkowe działania korekcyjne i korygujące, polegające m.in. na usprawnieniu automatycznej kontroli poprawności etykiet na wszystkich opakowaniach opuszczających linie produkcyjne. Zgodnie z wymogami prawa o sprawie została również poinformowana Państwowa Inspekcja Sanitarna.
