Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa ostatniego odcinka zachodniej obwodnicy Kęt
Obecna inwestycja będzie prowadzona na długości blisko 1,3 km od ul. Klasztornej do ul. Staszica. Umowa z wykonawcą została podpisana pod koniec marca. Jej zasadnicza część obejmuje budowę jezdni o szerokości 7 m, prawostronnego chodnika i ścieżki rowerowej.

Dotychczas w ramach prac przygotowawczych przeprowadzona została częściowa wycinka drzew kolidujących z przebiegiem powstającej drogi. - Wykonana została pod nadzorem przyrodniczym - zaznaczają w Urzędzie Gminy w Kętach.

Obecnie trwają już prace ziemne, a w najbliższym czasie rozpocznie się budowa kanalizacji deszczowej oraz przebudowa sieci infrastruktury technicznej.

- Koszt inwestycji wynosi 18 mln 790 tys. złotych brutto, z czego 95 proc. Gmina Kęty otrzymała w formie promesy na dofinansowanie zadania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych - dodają w kęckim urzędzie.

Prace na tym etapie powinny być łatwiejsze w porównaniu z poprzednimi, bo droga prowadzona będzie po całkowicie nowym śladzie. Wykonawca, którą jest firma Strabag Infrastruktura Południe we Wrocławiu ma 18 miesięcy na realizację od podpisania wspomnianej umowy.
Obwodnica Kęt odciąży centrum miasta
Budowa całej obwodnicy ze względu na duże koszty przekraczające w sumie 40 mln zł została podzielona na etapy. Rozpoczęła się w 2019 roku. Pierwszy odcinek prawie 500-metrowy od ul. Mickiewicza do Staszica został oddany pod koniec 2020 roku.

Kolejny półkilometrowy fragment między ulicami Spacerową i Sobieskiego zakończył się we wrześniu 2021 roku. Był najtrudniejszym etapem całego przedsięwzięcia ze względu na budowę wiaduktu kolejowego i ronda. Kosztował przeszło 11 mln zł.

Pod koniec 2023 roku zakończyła się budowa trzeciej części między ulicami Sobieskiego i Klasztorną. Nowy odcinek o długości 400 m ma szerokość 7 metrów z chodnikiem z jednej oraz ciągiem pieszo-rowerowym z drugiej strony. Ponadto m.in. przebudowane zostały skrzyżowania z ulicami Zieloną i Świętokrzyską oraz os. Kamieniec oraz wykonano kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne.
Koszt budowy tego fragmentu wyniósł przeszło 5 mln 152 tys. zł z czego ponad 4 mln 702 tys. zł zostało pokryte dzięki dofinansowaniu uzyskanemu przez gminę Kęty z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Zachodnia obwodnica Kęt będzie łączyła drogę krajową nr 52 z trasą wojewódzką 948 na rondzie przy ul. Mickiewicza, co ułatwi także życie kierowcom podróżującym z Oświęcimia do Bielska.
- Obwodnica odciąży od ruchu samochodowego centrum miasta na kierunku północ - południe - zaznacza Marcin Śliwa, burmistrz Kęt.
W Kętach czekają na Beskidzką Drogę Integracyjną
Kierowcy w Kętach i przejeżdżający przez to miasto czekają ponadto niecierpliwie na dalsze decyzje w sprawie Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, która przejmie dotychczasowy ruch tranzytowy z Bielska do Krakowa.
Pełny zakres budowy ostatniego odcinka od ul. Klasztornej do ul. Staszica:
- - w tym budowa jezdni o szerokości 7 m, prawostronnego chodnika i ścieżki rowerowej,
- - budowa 4 zatok autobusowych,
- - budowa obustronnych tłuczniowych dróg dojazdowych
- - budowa zjazdów oraz skrzyżowań z innymi drogami,
- - budowa odwodnienia (kanalizacja deszczowa, obustronne rowy otwarte)
- - budowa oświetlenia ulicznego typu LED,
- - przebudowa ogrodzeń,
- - przebudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,
- - nasadzenia
- - wykonanie oznakowania poziomego i pionowego
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Wielka woda niosła strach i zniszczenia. Pamiętne powodzie w 1997, 2001 i 2010 roku
- Bali, Hawaje, Zanzibar? Nie to kąpielisko w Małopolsce! Godzina drogi od Krakowa
- Nowa ważna trasa na południe Europy na ostatniej prostej. Przebieg robi wrażenie!
- Dobra zabawa na Święcie Małopolskiej Jury. Gwiazdą wieczoru Maciej Maleńczuk
- Rusza letni sezon na basenach i kąpieliskach. Nowe atrakcje i ceny
- Premiera singla Justyny Haberki, Polskiej Miss 2023. Posłuchajcie piosenki
