Producent nabił na opakowaniu datę przydatności do spożycia ustalając ją na 16 lutego 2011 r. Firma Carrefour nakleiła na to swą cenę z nową datą ważności, przeciągając żywot pierogów do 23 października 2013 roku!
Czytaj także: Małopolska Zachodnia: PKP likwiduje kursy
Jak to możliwe, by na jednym opakowaniu były dwie różne daty ważności? W Carrefour Polska usłyszeliśmy, że za kontakt z mediami odpowiada zewnętrzna firma Public Relations. Sprawy niestety nie da się wyjaśnić od ręki.
- Nie mogę wypowiadać się w imieniu firmy - mówi Tomasz Pietrzyk, właściciel firmy. - Skontaktujemy się z naszym klientem. Proszę przesłać pytania e-mailem. Odpowiedź prześlemy niezwłocznie po wyjaśnieniu zgłoszonej sprawy - dodaje.
Temat drążymy dalej. W firmie, która wyprodukowała ruskie pierogi, nasze pytania przyjęto z niedowierzaniem. Jak przekonują właściciele krakowskiej firmy "U Jędrusia", do tej pory nie spotkali się z podobną sytuacją, by ich metki były przebijane.
- Nie akceptujemy takich praktyk - mówi Maria Krupińska, współwłaściciel firmy. - To naganne. Wyślemy tam przedstawicieli handlowych i obiecuję, że wyjaśnimy całą sprawę - dodaje. Przekonuje, że jakość produktu jest wysoka i każdy przechodzi badania przechowalności. Nad wszystkim zaś czuwa główny technolog.
W Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Krakowie potwierdzono nam, że za datę odpowiada producent. - To wymaga kontroli, przyjmuję sprawę. O wynikach poinformujemy niezwłocznie - mówi Ewa Gąska z wydziału żywienia.
W Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu przecierają oczy ze zdziwienia na widok opakowania ruskich pierogów. - Dziwię się, że coś takiego było w sprzedaży - mówi Barbara Horodeczny, kierownik sekcji żywności i nadzoru. - Sprawdzimy to na miejscu. Jeśli tak będzie faktycznie, sprzedawcy za złe znakowanie grozi kara pieniężna - dodaje.
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Matkobójca stanie przed sądem
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy