https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oświęcim utonie w korkach

Ruszają dwie ważne inwestycje. Korki znowu sparaliżują miasto. Prace ruszą już w marcu i mają potrwać cztery miesiące. Trwa wytyczanie ulic na objazdy.

Przez ostatnie dwa tygodnie kierowcy przejeżdżający ul. Konarskiego w Oświęcimiu (droga krajowa nr 44) narzekali na korki. Wszystko przez wycinkę drzew w tym miejscu. Prawdziwy paraliż komunikacyjny jednak dopiero się zacznie. W marcu rusza przebudowa drogi na odcinku od ronda przy Niwie aż do ronda przy moście Jagiellońskim.

Czeka paraliż miasta

Kierowcy są pewni, że miasto znowu stanie w korkach.

- Rok temu tydzień remontowali most Piastowski i korki ciągnęły się od Śląska aż do Zatora. Potem kilka miesięcy budowano rondo na ul. Konarskiego i mieliśmy powtórkę - przypomina Paweł Jasiński z Brzeszcz, który dojeżdża tą drogą do pracy. - Teraz będzie to samo - dodaje zdenerwowany.

- Trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość - radzi inny kierowca, Adrian Kamiński z Przeciszowa. Cieszy się, że w końcu będzie dobra droga, na której nie uszkodzi swojego samochodu. Zaznacza, że cztery miesiące można przecierpieć.

Na razie trwa przygotowanie i zatwierdzenie organizacji ruchu na czas remontu. Następnie na drogę wjedzie ciężki sprzęt.

Prace obejmować będą 3-kilometrowy odcinek, czyli ul. Konarskiego i ul. Legionów oraz trzy ronda na nim: rondo Niwa, rondo im. Kazimierza Płonki oraz rondo Solidarności. Potrwają cztery miesiące i będą robione odcinkami. Objazdy poprowadzą tymi samymi ulicami, co przy niedawnej budowie ronda.

Odcinek drogi przeznaczony do remontu jest już w bardzo złym stanie. Asfalt jest mocno spękany, szczególnie przy rondzie Solidarności. Na całej długości są głębokie koleiny, połamane chodniki. Na drodze co chwilę pojawiają się nowe dziury, które na bieżąco są łatane.

- Ostatnio wpadłem do tak ogromnej dziury na rondzie Płonki, że musiałem prostować felgi - mówi Mateusz z Oświęcimia. W ramach remontu oprócz nawierzchni naprawione zostaną chodniki i kanalizacja deszczowa na ul. Legionów. Koszt robót to ok. 6 mln zł.

Zaczynają obwodnicę

To niejedyna inwestycja, która ruszy na wiosnę. W planach jest budowa obwodnicy północnej Oświęcimia, czyli 5-kilometrowej trasy od skrzyżowania ulic Fabrycznej i Chemików do Bobrka, gdzie połączy się z drogą wojewódzką 933 Oświęcim - Chrzanów. W Bobrku już rozpoczęła się wycinka drzew.

Przy nowej drodze powstanie chodnik, ścieżka rowerowa na 3 kilometrach, most na Wiśle, wiadukt kolejowy oraz pięć rond, w tym trzy będą w Oświęcimiu.

Konieczne będą wyburzenia, które obejmą trzy domy mieszkalne, z których jeden jest pustostanem oraz kilka budynków gospodarczych. Koszt całej inwestycji to 120 mln zł. Prace potrwają do 2018 r.

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Scoti
Korki w Oświęcimiu są zawsze niezależnie czy są roboty drogowe czy ich nie ma to jest jak dla mnie prawdziwy ewenement żeby w tak małym miasteczku jak Oświęcim były takie korki to jest po prostu tragedia i że władze nic z tym nie zrobili jeszcze to świadczy tylko o ich nieudolności
S
Scoti
Korki w Oświęcimiu są zawsze niezależnie czy są roboty drogowe czy ich nie ma to jest jak dla mnie prawdziwy ewenement żeby w tak małym miasteczku jak Oświęcim były takie korki to jest po prostu tragedia i że władze nic z tym nie zrobili jeszcze to świadczy tylko o ich nieudolności
M
Most na sole
Poproszę most na sole
W
Wojtas
Ludzie co wy tak narzekacie na te ronda w tym Oświęcimiu, przecież to najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o skrzyżowanie. Przede wszystkim ruch na rondzie nie wymusza zatrzymania pojazdu, a jedynie jego zwolnienie przez co przepustowość samochodów jest znacznie większa w porównaniu ze skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, drugim ważnym aspektem jest bezpieczne, a także tańsze w budowie. Cieszę się, iż w tym Oświęcimiu cokolwiek robią, jeśli pójdzie tak sprawnie jak budowa ronda przy Konarze to będę zadowolony.
A
AA
Nieźle musiał zasuwać "Mateusz z Oświęcimia", że uszkodził felgę na rondzie Płonki. Wiem o której dziurze mówił, faktycznie była wielka, ale dosyć szybko ją załatali. Przy normalnej prędkości jednak nie było problemu żeby ją objechać, a nawet przez nią przejechać bez uszkodzeń. Chyba, że kolega ma profil opony
K
Kurier
SUPER BRAWO DEBILE POD KRAWATEM !!

pierwsze inwestycja obwodnicy matoły, najwięcej aut i to ciężarowych jedzie od Bierunia na kraków chrzanów...
www.dziennikpolski24.pl/artykul/3499677,nowa-droga-polaczy-bobrek-z-oswiecimiem-ulatwi-zycie-kierowcom-z-calego-regionu,id,t.html
J
JR
Fajnie, kolejne 3 ronda więcej w Osw :-)
o
oświęcimianin
Zróbcie w końcu obwodnice a później bierzcie się za remonty cymbały jedne !!! Znów powrót po pracy będzie trwał godzinę !!! Władza w oświęcimiu to istna porażka !!!
B
Butelka wody mineralnej
Płakać się chce
K
Kris
Nie było remontować jak robili rondo ?? I tak były korki. Teraz zaś będą. A za rok się obudzą i będą ciąć asfalt bo rurę trzeba dołożyć lub wymienić .
W
Walkmen
Nie potrzeba remontów i tak korki są zawsze!!!! A może METRO??
K
Kosa
Głąb z Przeciszowa się cieszy że nie uszkodzi auta....Hahahhahahaa..
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska