O sprawie informują internauci, zamieszczając w mediach społecznościowych screeny z wiadomościami, które otrzymali od oszustów. Ci podszywając się pod oficjalne konto banku proszą o wejście w załączony link pod pretekstem potwierdzenia swoich danych. W rzeczywistości chcą te poufne dane wyłudzić.
W rzeczywistości umieszczony w wiadomości odnośnik prowadzi użytkownika telefonu do fałszywej strony pośrednika płatności, umieszczonej na kontrolowanym przez oszustów serwerze. Po wybraniu na fałszywej stronie metody płatność klient zostaje przekierowany na stronę podszywającą się pod system transakcyjny banku.
Podanie na tej spreparowanej stronie swoich danych może skutkować przejęciem kontroli nad kontem przez oszustów. A ci błyskawicznie to wykorzystają i wyczyszczą nasze konto ze wszystkich pieniędzy.
Przedstawiciele banku informują, że nigdy nie proszę o potwierdzenie danych swoich, wysyłają odnośniki.PKO BP radzi użytkownikom zachowanie ostrożności i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego TYDZIEŃ
