Pacjentom Multimedu puszczają nerwy. Niektórzy przez tydzień nie mogą się zarejestrować do lekarza

Monika Pawłowska
Zarejestrowanie się do lekarza pierwszego kontaktu, to tylko z pozoru łatwa czynność. Całe godziny, a nawet dni, można spędzić z telefonem w ręce próbując dodzwonić się do rejestracji w oświęcimskiej przychodni zdrowia Multimed. Przekonała się o tym 74-letnia pani Anna z Oświęcimia. Schorowana kobieta od tygodnia nie może zarejestrować do „swojego” lekarza.

FLESZ - Duże zmiany w służbie zdrowia. Pacjentom ma być łatwiej

Ponad tydzień upłynął oświęcimiance na dodzwonieniu się do Multimedu. Próbowała to zrobić od zeszłego czwartku 2 stycznia. 10 stycznia w końcu połączyła się.

- Rejestracja telefoniczna, to fikcja

- denerwuje się pani Anna z Oświęcimia. - Chciałam tylko dowiedzieć się o wyniki badań i zamówić wizytę u mojego lekarza. Niestety cały czas wszystkie trzy telefony, których numery znam albo były zajęte, albo nikt nie podnosił słuchawki. Jak kiedyś policzyłam, w rejestracji pracuje dziewięć pań, więc chyba nie powinno być problemu z podziałem obowiązków. Pracowałam pół życia, ale nigdy nie zdarzyło mi się tak pogardliwie traktować ludzi - dodaje zdenerwowana kobieta, która od 30 lat leczy się w tej przychodni u jednego z lekarzy.

Kobieta jest bardzo chora, ma orzeczony stopień niepełnosprawności i ogromne problemy z poruszaniem się. Dlatego poprosiła m.in. sąsiadkę, by ta osobiście załatwiła sprawę w ośrodku zdrowia. Niestety i jej nie udało się umówić wizyty, bo… nie było już bloczków do lekarza. Dopiero w miniony piątek późnym wieczorem, ktoś podniósł słuchawkę. Szczęście naszej rozmówczyni trwało niestety krótko.

- Pani w rejestracji poinformowała mnie, że nie może telefonicznie powiedzieć mi, czy moje wyniki dotarły już z laboratorium na Zasolu

- mówi pani Anna. - Za to poinformowała mnie, że bloczków do mojego lekarza już nie ma, więc mnie nie przyjmie. Tłumaczyłam, w jakiej jestem sytuacji, że nie mogę chodzić, a do lekarza zawozi mnie taksówka przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych, żeby mi choć wyznaczyła wizytą na kolejny tydzień. Nie przejęła się niczym - dodaje.

Seniorka nie poddała się. W poniedziałek od rana znowu „wisiała na telefonie”. I tym razem bezskutecznie.
- Nie lubię tego robić, ale chyba skorzystam i zadzwonię na prywatny numer komórkowy lekarza. Jutro jest dzień jego wizyt domowych, to może przyjedzie. Nie mogę już wytrzymać z bólu - dodaje rozżalona kobieta.

Inni pacjenci Multimedu też mają problem, by zarejestrować się do lekarza. Jak przekonują, już o świcie w przychodni zjawiają się „stójkowi”, którzy za drobną opłatą rejestrują pacjentów. Takich telefonów z prośbą o interwencje dotyczących tej przychodzi nasza redakcja otrzymała więcej.

Dyrekcja Multimedu, który w połowie grudnia ub. roku połączył się ze spółką „Elvita”, a niebawem stanie się częścią PZU Zdrowie, zapewnia, że to czasowe problemy związane z wdrażaniem nowego systemu informatycznego, jak e-recepta, e-zwolnienie czy Internetowe Konto Pacjenta. Ma pomysły na usprawnienie obsługi. Póki co, rozumie niezadowolenie pacjentów i prosi o cierpliwość.

Jak informuje Monika Szukalska, dyrektor i członek Zarządu Elvita SZOZ Multimed, docelowo polepszy się dostęp do lekarza, usprawni obsługę pacjenta, aby pacjenci czuli się dobrze w placówce.

Jak przekonuje, panie w rejestracji mają co robić. Już od godz. 6.30 non stop odbierają telefony od pacjentów i obsługują kolejkę przed okienkiem. Dziennie, to ok. tysiąc pacjentów. Przybyło im też obowiązków związanych z elektronicznym obiegiem dokumentów. Kontakt na linii pacjent – rejestratorka, mają usprawnić nowe rozwiązania: rejestracja internetowa i telefoniczna poprzez centralę, która ułatwi zamówienie wizyty u lekarza.

Planowana jest również przebudowa rejestracji. Teraz tylko dwie osoby stoją za szybą, a w przyszłości będzie sześć stanowisk w otwartej rejestracji. Wielkie skrzynie z kartotekami oraz telefony, zostaną przeniesione do innego pomieszczenia. Będzie przyjemniej i jak przekonuje, z korzyścią dla pacjenta.

Pacjenci mają nadzieję, że ich problemy faktycznie się skończą. - Tam tak jest od zawsze - mówią.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pacjent
15 stycznia, 07:29, Gość:

Nie drogi Pacjencie nie jestem pracownikiem rejestracji :) problem z chodzeniem ma dużo ludzi i nie wylewaja oni sowich żalów w internecie.. ale skoro wszyscy są tacy madrzy i twierdzą ze lepiej wykonywali by tą prace to może czas wymienić te Panie i samemu odberać telefony...

Daremna dyskusja... Każdy ma swoją pracę i powinien wykonywać ją rzetelnie zwłaszcza jeśli ma się do czynienia z ludźmi chorymi. Odrobinę empatii życzę.

G
Gość

Nie drogi Pacjencie nie jestem pracownikiem rejestracji :) problem z chodzeniem ma dużo ludzi i nie wylewaja oni sowich żalów w internecie.. ale skoro wszyscy są tacy madrzy i twierdzą ze lepiej wykonywali by tą prace to może czas wymienić te Panie i samemu odberać telefony...

G
Gość
14 stycznia, 18:54, Gość:

Zacznijmy ze telefoniczna rejestracja w Multimedzie od zawsze była od 7 a nie od 6.30 tak informacja dla nowej Pani Prezes. Druga sprawa skoro Pani która udziela wywiadu jest tak strasznie chora i ma siłę udzielić wywiadu to równie dobrze może iść osobiście się zarejestrować. I droga Pani "gwiazdo wywiadu" Panie tam pracujące raczej wiedzą co maja robić..

Racja.

P
Pacjent

Nie ma to , jak czytać ze zrozumieniem... Przecież jest wyraźnie napisane , że pani " gwiazda wywiadu " ma problemy z chodzeniem , a wywiadu można udzielić telefonicznie. Osoba , którą zabolał artykuł , jak nic jest pracownicą rejestracji.

G
Gość

Zacznijmy ze telefoniczna rejestracja w Multimedzie od zawsze była od 7 a nie od 6.30 tak informacja dla nowej Pani Prezes. Druga sprawa skoro Pani która udziela wywiadu jest tak strasznie chora i ma siłę udzielić wywiadu to równie dobrze może iść osobiście się zarejestrować. I droga Pani "gwiazdo wywiadu" Panie tam pracujące raczej wiedzą co maja robić..

G
Gość

Ja tak mam od wielu lat do innych placówek: przychodnia na Komorowskiego, na Galla. Na Galla udałam się po tygodniowej próbie dodzwonienia. Nie widziałam ani pacjentów ani kolejek. Pracownice prowadziły prywatne rozmowy l.

G
Gość

telefoniczna rejestracja w Multimedzie to fikcja od wielu lat. albo nie odbierają albo tak (źle)odkładają słuchawki żeby było zajęte.

t
tubylec

dziwne b, byłem w grudniu przed swietami u ortopedy i e- recepta działała już wtedy , dostalem PIN od lekarza po odbiór w aptece

Q
Qwert

E recepty przyczyna zamieszania? Dobre sobie. Konowały e recepty mialy działać od 8 stycznia, a nie od 8 stycznia mieliście zacząć je wprowadzać.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3