Pod względem wzrostów branży kurierskiej Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się państw na świecie. Centrum logistyczne w Krakowie ma pełnić funkcję service center – miejsca z którego każdego dnia wyruszają kurierzy pracujący na terenie Krakowa i okolic.
Nowy obiekt w Krakowie przeznaczony jest do obsługi międzynarodowych przesyłek kurierskich. W tym celu w firmie na stałe zatrudniono 14 pracowników, którzy będą wspierani przez ponad 30 zatrudnionych w regionie kurierów. Gateway został wyposażony w 34 bramy dla samochodów kurierskich, a także 4 specjalne bramy dla transportów liniowych.
Dodatkowo, część wykonywanych prac zostanie zautomatyzowana. Obiekt został wyposażony między innymi w automatyczny system ważąco-mierzący, który zwiększy dokładność w zakresie weryfikacji wagi i wymiarów przesyłek.
Ma to przyczynić się do zwiększenia wydajności i efektywności procesów związanych z obsługiwaniem międzynarodowych przesyłek kurierskich. W ciągu godziny centrum będzie w stanie obsłużyć nawet 1500 paczek, co daje wynik 400 000 przesyłek rocznie.
Budowa krakowskiego terminala jest częścią największego globalnego programu inwestycyjnego prowadzonego przez DHL Express. W jego ramach tylko w ostatnich latach otworzono między innymi placówki w Katowicach, Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Rzeszowie, Toruniu, Łodzi, a także w październiku ubiegłego roku w Gdańsku.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Jak się przygotować do rozmowy o pracę?
