https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pendolino na trasach z Krakowa. Maszynista zdradza sekrety pociągu [WIDEO]

TVP Info, jkl
fot. Przemek Świderski
Dziennikarze kursem specjalnym przejechali pociągiem Pendolino z Warszawy do Gdańska. W nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia pojawią się połączenia obsługiwane przez Pendolino. Z Krakowa nowoczesne składy pojadą do Warszawy i Trójmiasta. Kulisy pracy zdradza maszynista Zbigniew Budziński, który w Pendolino przekroczył prędkość 290 km/h.

WIDEO: W kabinie maszynistów w Pendolino

Źródło: TVP Info, X-News

Czas przejazdu na trasie Kraków - Warszawa ma wynosić 2 godz. 28 minut., Kraków - Trójmiasto 5 godz. 26 min.

Ceny przejazdu Kraków - Warszawa (II klasa): minimalna 49 zł, średnia 129,2 zł, maksymalna - 150 zł.
Ceny przejazdu Kraków - Trójmiasto (II klasa): minimalna 98 zł, średnia 171,6,2 zł, maksymalna - 189 zł.

Ceny biletów będą zaczynać się od 49 zł, a po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30-, a następnie z 20- i 10-procentowym rabatem. Pule biletów ze zniżkami będą limitowane. W pociągach EIC Premium będą obowiązywały ulgi ustawowe.

WIDEO: Widok na Pendolino z lotu ptaka

Źródło: TVN24, X-News

Wyniki wyborów 2014. Powyborcza mapa Małopolski. Komu wyborcy zaufali, komu podziękowali

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Polskie Koleje Pendolinowe.
j
jag
której jeszcze nie ma, ale zamówiono już 20 składów dla PKP IC. Gdy zamawiano Pendolino polscy producenci nie oferowali pociągów tego typu z możliwością jazdy powyżej 160 km/h. Dart z Bydgoszczy ma być homologowany do 200 km/h to wprawdzie mniej niż Pendolino, ale rzeczywistość szlakowa w PKP wskazuje, że powyżej tej prędkości będzie można pojechać na zaledwie kilku procentach tras.
j
jag
Teraz ma być 2 godz 28 min z Pendolino w relacji Kraków-Warszawa, a w latach 90-tych po modernizacji CMK i wprowadzeniu lokomotyw EP09 i prędkości 160 km/h czas przejazdu wynosił 2 godz 35 minut dla Krakusa, Sawy i Kuściuszki. Aktualnie zysk czasu będzie niewielki bowiem 200 km/h lub nieco więcej Pendolino będzie mogło jechać na krótkim odcinku (80 km). Widać, że rezerwa jest ogromna i po pełnym wprowadzeniu systemu transmisji danych ze szlaku do kabiny maszynisty pociągi mogą jeździć krócej. Czyli - sukces będzie można ogłosić dopiero, gdy rozkładowy czas przejazdu na tej trasie wyniesie poniżej 2 godz 15 minut.
A
AND MOSCOW
MÓJ OJCIEC Z WAWY DO KRK NA EP09 CZAS PRZEJAZDU PRZED REMONTAMI 2,20!!!!
e
ee
Już pamięć mi trochę szwankuje, ale tak ze 20 lat temu śmigało się do Wawy z Krakowa w 2 godziny 37 minut zwykłym ekspresem...
o
ola
Z Katowic do warszawy trasa kolejowa ok. 300km pokonywana jest w 3 godz.z 10 przystankami.prędkość 160kmh to norma .Tak jest od czasów JE.EGierka.
w
wqr
Przerost formy nad treścią. Kupili ferrari żeby jeździć po polnych drogach...
M
Minister finansow
Te darmozjady i kłamcy woza sie za darmochę pociągami na wycieczki?
Jakim prawem?
g
gniewko_syn_ryba
;)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska