FLESZ - 5-dniowy tydzień pracy odejdzie do lamusa?

Obwodnica Wierzchosławic i Łętowic coraz bliżej
Mieszkańcy Wierzchosławic, Bogumiłowic mają dość samochodów osobowych i ciężarówek przejeżdżających codziennie wąską drogą między ich domami i od lat domagali się obwodnicy. Pierwsze plany jej budowy pojawiły się w 2009 roku, ale sześć lat temu upadły, a rozczarowani mieszkańcy wyszli z protestem na ulice, domagając się inwestycji.
Po kilku latach przestoju, dopiero w listopadzie ubiegłego roku, sprawy ruszyły do przodu. Budowę obwodnicy zadeklarowały władze Małopolski.
W piątek (10 czerwca) w Agendzie Zamiejscowej UMWM w Tarnowie, marszałek Witold Kozłowski podpisał umowę z gminą Wierzchosławice na opracowanie wielowariantowej koncepcji objazdu gminy. Nowa trasa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 975 ma ominąć Wierzchosławice, Bogumiłowice i Łętowice
- To nie jest proste i to będzie inwestycja bardzo kosztowna, ale jeśli nie zrobimy tego pierwszego kroku, nie osiągniemy celu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obwodnica jest niezwykle ważną inwestycją dla mieszkańców gminy Wierzchosławice, którzy zmagają się z intensywnym ruchem pojazdów, w tym pojazdów wielkotonażowych, przez centra miejscowości - podkreśla Witold Kozłowski, marszałek województwa małopolskiego.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie zleci opracowanie wariantów przebiegu obwodnicy. To jest etap projektowania, który ma wytyczyć potencjalne możliwe przebiegi trasy omijającej Bogumiłowice, Łętowice i Wierzchosławice.
- Po jego zakończeniu będziemy mieć do wyboru kilka wariantów, na bazie których wystąpimy o wydanie decyzji środowiskowej - zapowiada Katarzyna Węgrzyn-Madeja, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie
Opracowanie koncepcji ma kosztować blisko 1,2 mln zł złotych i planowane jest współfinansowanie jej z funduszy unijnych, budżetu Województwa Małopolskiego oraz budżetu gminy Wierzchosławice. Warianty planowanej trasy znane będą do końca przyszłego roku.