https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy odcinek obwodnicy Oświęcimia gotowy. Wiadomo, kiedy zostanie oddany do ruchu

Bogusław Kwiecień
Pierwszy odcinek obwodnicy Oświęcimia zostanie oddany do ruchu w najbliższy poniedziałek
Pierwszy odcinek obwodnicy Oświęcimia zostanie oddany do ruchu w najbliższy poniedziałek GDDKiA
Pierwszy odcinek południowej obwodnicy Oświęcimia zostanie oddany oficjalnie do ruchu już w najbliższy poniedziałek, 2 grudnia. Jest to fragment między ulicami Zatorską i Jagiełły o długości blisko 2,2 km.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Obwodnica Oświęcimia oddawana etapami

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ustaliła, że powstająca południowa obwodnica Oświęcimia będzie oddawana etapami. Dojazd do trasy będzie odbywał się przez ronda. Jedno na skrzyżowaniu z ul. Zatorską i drugie na przecięciu z ul. Jagiełły. Ten odcinek ma ok. 2,2 km.

Pierwszy odcinek przewidziany prowadzi od ronda na skrzyżowaniu z ul. Jagiełły (na zdjęciu) do ul. Zatorskiej
Pierwszy odcinek przewidziany prowadzi od ronda na skrzyżowaniu z ul. Jagiełły (na zdjęciu) do ul. Zatorskiej GDDKiA

Obwodnica Oświęcimia jest nową drogą o całkowitej długości nieco ponad 9 km. Powstaje po nowym śladzie krajowej "44" od węzła Oświęcim na budowanym także fragmencie drogi ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej.

Rondo na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Zatorską, gdzie będzie kończyć się 9-kilometrowa trasa
Rondo na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Zatorską, gdzie będzie kończyć się 9-kilometrowa trasa Archiwum GK / Bogusław Kwiecień

Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina.

Gotowa pierwsza część obwodnicy Oświęcimia ma długość 2,2 km
Gotowa pierwsza część obwodnicy Oświęcimia ma długość 2,2 km GDDKiA

- Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości - informuje Kacper Michna z krakowskiego Oddziału GDDKiA.

Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:

  • z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
  • z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
  • z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
  • z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
  • z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);
  • z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo)

Symboliczne wbicie łopaty rozpoczynające inwestycje miało miejsce na początku listopada 2022 r. Inwestycja poza oddanym odcinkiem prowadzona jest na całej długości przyszłej obwodnicy.

Jej koszt sięga 468 mln zł, z czego 164,4 mln zł pokryje dofinansowanie z funduszy unijnych. Na nową drogę czekają kierowcy nie tylko w Oświęcimiu. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w 2026 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska