
3. Trasy Pychowicka i Zwierzyniecka
Trasę Pychowicką zaplanowano od oddanej niedawno do użytku Trasy Łagiewnickiej (kończy się na ul. Grota-Roweckiego) do ul. Księcia Józefa, a Trasę Zwierzyniecką od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia (w jej ramach ma powstać tunel pod wzgórzem św. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki). Plany są takie, by budowa nowych dróg mogła wystartować w 2025 r. i zakończyć się ok. 2030 r.

2. Linia tramwajowa Krowodrza Górka - Azory
Na tramwaj na os. Azory mieszkańcy czekają od wielu lat. Przy przebudowanej pętli na Krowodrzy Górce są już rozjazdy, które mogą zostać wykorzystane do budowy trasy na Azory. Nowa linia prowadziłaby do ul. Weissa, ale w przyszłości mogłaby zostać przedłużona do rejonu Galerii Bronowice a nawet dalej do gminy Wielka Wieś. Jest też koncepcja budowy torowiska tramwajowego z Azorów do Cichego Kącika.
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Azory ma polegać na wykonaniu torowiska o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do pętli Azory, z 4 przystankami, towarzyszącą infrastrukturą techniczną, sterowaniem ruchem i informacją pasażerską.

1. Metro
Koncepcja pierwszego etapu premetra (podziemna komunikacja z wykorzystaniem tramwajów) w Krakowie zakłada inwestycję na odcinku pomiędzy ul. Piastowską a Nową Hutą. To trasa licząca prawie 10,5 km długości, w tym tunel pod centrum o długości 5,6 km.
Pierwszy podziemny przystanek zaplanowano przy ul. Reymonta (w rejonie głównego gmachu Akademii Górniczo-Hutniczej). Kolejna stacja to "Stare Miasto" - miałaby powstać pod nowym parkiem im. Wisławy Szymborskiej przy ul. Karmelickiej lub pod domem towarowym Elefant w sąsiedztwie Teatru Bagatela. Następne podziemne przystanki wyznaczono pod: placem Nowaka-Jeziorańskiego (obok Galerii Krakowskiej), rondem Mogilskim i na Olszy - pod skrzyżowaniem ul. Olszyny oraz Łukasiewicza i Lesistej.