https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pogłębia się problem z planowaną przebudową ul. Krakowskiej. Znów zbyt wysokie oferty

Arkadiusz Maciejowski
W ramach przebudowy ul. Krakowskiej, prace mają być prowadzone też na moście Piłsudskiego
W ramach przebudowy ul. Krakowskiej, prace mają być prowadzone też na moście Piłsudskiego Wojciech Matusik / Polska Press
Kilka tygodni temu urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosili kolejny przetarg dotyczący przebudowy ul. Krakowskiej. I ponownie firmy, który zgłosiły się do przetargu, zażądały za realizację inwestycji więcej pieniędzy, niż ZIKiT ma zabezpieczone.

Pierwszy przetarg został unieważniony. Kwota zaproponowana przez konsorcjum firm ZUE S.A. (lider) oraz KZN RAIL Sp. z o.o. (partner) w wysokości 85,4 mln zł brutto była wyższa, niż ta zarezerwowana w budżecie Krakowa na realizację tej inwestycji (56,5 mln zł brutto).

Do drugiego przetargu zgłosiły się ostatecznie dwie firmy. Tym razem urzędnicy mieli zarezerwowane na przebudowę ul. Krakowskiej wraz z torowiskiem ponad 60 mln zł. Ale i tym razem okazało się, że oferty złożone przez firmy są dużo wyższe. Najtańsza wynosiła ponad 90 mln zł.

- Najpierw sprawdzimy złożone oferty pod kątem formalnym, następnie będziemy sprawdzać możliwości dołożenia brakujących pieniędzy do tej inwestycji. Chcielibyśmy bowiem rozstrzygnąć ten przetarg, ponieważ istnieje ryzyko, że gdybyśmy ogłaszali go ponownie, to oferty będą jeszcze wyższe - mówi Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT.

Kraków. Nowa ulica Krakowska i most Piłsudskiego. Problem ze...

"Torowisko tramwajowe w ciągu ulicy Krakowskiej ma zostać zmodernizowane na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska, wraz z przebudową ul. Dietla, na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudową istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzeką Wisłę" - wyliczają urzędnicy z ZIKiT.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tigerrr
Ten remont w ogóle powinien zostać wstrzymany do ponownego rozpatrzenia projektu, który zawiera szereg błędów. W obecnym kształcie po przebudowie Krakowska będzie kolejną martwą ulicą.
k
klex8
Popieram Gibałę, liczę że przejdzie i zatrudni wreszcie fachowców, a nie takich speców jak ci w zikicie
g
geg5
Dwie rzeczy do pilnej wymiany w Krakowie
K
Krk. Krk
... tylko wina lat zaniedbań w tej strefie przez Jacka Majchrowskiego, który nie remontował torowisk gdy było to znacznie tańsze, a one już wtedy były w rozsypce. Łukasz Gibała musi wygrać te wybory. Inaczej nic się nie zmieni.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska