Połączenie Kraków Główny - Kraków Airport z pewną niedogodnością

Dawid Serafin
Trasa z Krakowa pod terminal w Balicach jest praktycznie gotowa. Połączenie ruszy we wrześniu
Trasa z Krakowa pod terminal w Balicach jest praktycznie gotowa. Połączenie ruszy we wrześniu
Część torowiska do Balic powstanie najwcześniej dopiero w przyszłym roku, choć jego budowa powinna się zakończyć do końca wakacji. We wrześniu ma ruszyć połączenie kolejowe łączące centrum Krakowa z lotniskiem w Balicach. Na części trasy pociągi będą musiały korzystać tylko z jednego toru i mijać się wahadłowo. Na ponadkilometrowym odcinku brakuje fragmentu torowiska. Zgodnie z zapowiedziami Polskich Linii Kolejowych, cały odcinek trasy między Balicami a Krakowem miał być dwutorowy.

Tymczasem na odcinku od Mydlnik w kierunku ul. Zielony Most brakuje jednego toru. Prace nad jego wykonaniem nie ruszyły, choć właśnie powinny się kończyć. 

- Rzeczywiście tak jest. Fragment, którego brakuje, miał być wykonany przy okazji remontu trasy kolejowej między Krakowem a Katowicami. Natomiast remont torowiska do Balic to inna inwestycja - wyjaśnia Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Zgodnie ze wstępnymi założeniami obie inwestycje miały zostać ukończone w drugiej połowie 2015 roku. Jednak z powodu bankructwa firmy budowlanej remont torowiska Kraków - Katowice musiał zostać przerwany.

- Zdecydowaliśmy się jednak nie wprowadzać żadnych zmian w projekcie do Balic. Stąd brak tego jednego toru. Ale w żaden sposób nie będzie on utrudniał komunikacji - zapewnia Szalacha. 

Prace nad brakującym odcinkiem rozpoczną się najprawdopodobniej w przyszłym roku. Choć pewności nie ma. PKP PLK przewiduje, że brakujący ponadkilometrowy odcinek ma powstać najpóźniej do końca 2018 roku.

Czy jego brak może być utrudnieniem dla mających zacząć kursować od września pociągów? - Nie ma takiej obawy  - twierdzi Ryszard Rębilas, prezes Kolei Małopolskich. 

- Pociągi będą jeździć z częstotliwością co pół godziny. Dzięki temu pojazdy w przeciwnych kierunkach nie będą stanowić dla siebie żadnego zagrożenia ani utrudnienia. Podobną sytuację z jednym torem mamy do Wieliczki. I tam nic się nie dzieje - dodaje prezes.

Zobacz wideo »

Źródło: Gazeta Krakowska

Nowe składki ZUS dla firm

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hieronim

Wiedzą ale nie napiszą bo Airportkrakow jest reklamodawcą heheheheh a jeśli nie jest to się robi to tak. Naczelny wysyła kolesia na wywiad a Pamuła się pyta czy to na okoliczność reklamy , którą chciał zamieścić na portalu ........heheheheheh

 

i tak w koło "Polsko Ludowo"

T
Tomson

Sztuką jest coś zrobić porządnie od początku do końca. Niestety w Polsce jest to niemożliwe.

s
spora różnica

Odcinek "katowicki" linii kolejowej nie jest remontowany, tylko modernizowany. 

C
Combo

Nie sztuka punktować trudności, sztuką jest wybrnąć z nich i tu chyba się to udało. Wot i kolejna afera warszawskiej GK poszła w diabły.

Dodaj ogłoszenie