PKL postanowił włączyć się w kampanię promującą porządkowanie przestrzeni publicznej z reklam. - Rozpoczęliśmy od dolnej stacji kolejki na Gubałówkę. Teraz nasz teren tam jest uporządkowany - mówi Piotr Gosek, prezes Polskich Kolei Linowych, które są właścicielem kolejki szynowej.
W dalszej kolejności spółka chce "posprzątać" także rejon górnej stacji kolejki. - Na razie zrobimy to na swoich obiektach. Liczymy jednak, że nasz przykład podchwycą inni właściciele, w tym pan, do którego należy pizzeria na szczycie Gubałówki - zauważa Gosek.
Działania PKL związane są z toczącymi się w Zakopanem planami wprowadzenia na Krupówkach parku kulturowego, który ma m.in. uporządkować reklamowy chaos. Kiedy władze miasta po raz pierwszy ogłosiły projekt planu, ponad 250 właścicieli kamienic na deptaku i osoby prowadzące tam biznes złożyły oficjalny protest przeciwko parkowi.
W poniedziałek wieczorem na czacie z internautami burmistrz Janusz Majcher zapowiedział, że zamierza skierować uchwałę na marcową sesję rady miasta.
- Jest kilka zasadnych poprawek, które w ramach "autopoprawki" wniosę na sesji rady - zapowiedział burmistrz Zakopanego.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
