Budowa Trasy Łagiewnickiej już ruszyła. Patrząc na imponujący plan tej inwestycji, postanowiliśmy przeprowadzić eksperyment. Wszystko po to, by sprawdzić, jak budowana za ponad miliard złotych "autostrada" w środku miasta wpłynie na sytuację pieszych - najsłabiej chronionych uczestników ruchu.
Droga kołowa składa się z jezdni (części przeznaczonej dla ruchu pojazdów) oraz pobocza. Pobocze jest niezbędne ze względów konstrukcyjnych (np. ułatwia odprowadzanie wody z nawierzchni). Niekiedy, szczególnie w miastach, pobocze stanowi chodnik, czyli część drogi wydzielona dla ruchu pieszych.
p
puszek
A może przejazdy podziemne ? Starsi obywatele się łatwo nie wdrapią na kładki ani nie chodzą zbyt sprawnie po schodach... Prawo jazdy to przywilej, pieszym jest każdy, komu ma służyć miasto, he ?
J
Jaro
Piesi nie są uczestnikami ruchu drogowego.Proszę nie wprowadzać w błąd i nie próbować zrównywać pieszych z pojazdami.Obwodnice budowane są dla odciążenia ruchu samochodowego w centrum,a nie dla wygody pieszych.Zapamiętajcie sobie raz na zawsze-pieszy jest intruzem na drodze,tak samo jak samochód jest intruzem na chodniku.
J
Ja
Po pierwsze to nie huta A po drugie skrzyżowanie dopiero budują. Kłania się czytanie że zrozumieniem.
E
Enterkrk
Dlaczego nagrywacie gdzieś w hucie? ... Zgaduje że to huta! ... A nie na skrzyżowaniu o którym mowa??
G
Gość
Powinno się w Krakowie wybudować kilkadziesiąt przejść podziemnych i kładek a jednocześnie likwidować zebry z sygnalizacją, które są zmorą autobusów (zwykle autobus "przed nosem" dostaje czerwone światło a hamując marnuje paliwo). Na trasach autobusów powinny być zawsze przejścia podziemne i kładki 9wyeliminowanie zatrzymań autobusów na światłach zaowocowałoby bardzo dużą oszczędnością paliwa i redukcją emisji spalin). Pieszych niech przepuszczają tramwaje a autobus na widok przechodnia na pasa powinien "huknąć puzonem"!!!