Poważny program. Trasa Łagiewnicka a piesi?

red.Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Budowa Trasy Łagiewnickiej już ruszyła. Patrząc na imponujący plan tej inwestycji, postanowiliśmy przeprowadzić eksperyment. Wszystko po to, by sprawdzić, jak budowana za ponad miliard złotych "autostrada" w środku miasta wpłynie na sytuację pieszych - najsłabiej chronionych uczestników ruchu.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
pieszy

Droga kołowa składa się z jezdni (części przeznaczonej dla ruchu pojazdów) oraz pobocza. Pobocze jest niezbędne ze względów konstrukcyjnych (np. ułatwia odprowadzanie wody z nawierzchni). Niekiedy, szczególnie w miastach, pobocze stanowi chodnik, czyli część drogi wydzielona dla ruchu pieszych.

p
puszek

A może przejazdy podziemne ? Starsi obywatele się łatwo nie wdrapią na kładki ani nie chodzą zbyt sprawnie po schodach... Prawo jazdy to przywilej, pieszym jest każdy, komu ma służyć miasto, he ?

J
Jaro

Piesi nie są uczestnikami ruchu drogowego.Proszę nie wprowadzać w błąd i nie próbować zrównywać pieszych z pojazdami.Obwodnice budowane są dla odciążenia ruchu samochodowego w centrum,a nie dla wygody pieszych.Zapamiętajcie sobie raz na zawsze-pieszy jest intruzem na drodze,tak samo jak samochód jest intruzem na chodniku.

J
Ja

Po pierwsze to nie huta A po drugie skrzyżowanie dopiero budują. Kłania się czytanie że zrozumieniem.

E
Enterkrk

Dlaczego nagrywacie gdzieś w hucie? ... Zgaduje że to huta! ... A nie na skrzyżowaniu o którym mowa??

G
Gość

Powinno się w Krakowie wybudować kilkadziesiąt przejść podziemnych i kładek a jednocześnie likwidować zebry z sygnalizacją, które są zmorą autobusów (zwykle autobus "przed nosem" dostaje czerwone światło a hamując marnuje paliwo). Na trasach autobusów powinny być zawsze przejścia podziemne i kładki 9wyeliminowanie zatrzymań autobusów na światłach zaowocowałoby bardzo dużą oszczędnością paliwa i redukcją emisji spalin). Pieszych niech przepuszczają tramwaje a autobus na widok przechodnia na pasa powinien "huknąć puzonem"!!!

Q
Qpq

Żadne??

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3