Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pozycjonowanie, to podstawa

Materiały Partnera
Strona internetowa bez dobrego pozycjonowanie znika w czeluściach Internetu. Kluczowe jest więc wybranie dobrej i sprawdzonej firmy, która sprawi, że strona zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

Jak ważna jest dobra agencja SEO wie dziś niemal każdy. Niestety, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, na co zwrócić uwagę zlecając pozycjonowanie strony. Jest kilka zasad, które ułatwią dokonanie wyboru.

Przygotuj się do rozmowy

Już w czasie pierwszej rozmowy z przedstawicielem agencji można się dużo dowiedzieć, o metodach pracy i podejściu do klienta. Dobra agencja podchodzi indywidualnie do potrzeb zlecających usługi. Przede wszystkim powinni zainteresować się samą firmą. Nie tylko branżą, ale także celami, jakie dana firma chce osiągnąć. To znacznie ułatwia opracowanie fraz, które są kluczowe w pozycjonowaniu. Przed ich wyborem przedstawiciel agencji powinien przeprowadzić dokładną analizę. Znacznie ją ułatwią statystyki z Google Analytics. Jeśli wcześniej nikt takich danych w firmie nie gromadził agencja powinna poprosić o instalację odpowiedniego oprogramowania. Ważne jest także badanie firm konkurencyjnych, ponieważ to znacznie ułatwia dobranie najlepszych słów kluczowych.

„W dobrych agencjach bardzo często proponuje się klientom kampanię linków sponsorowanych. One także mają ogromne znaczenie w doborze najtrafniejszych fraz. Co istotne, frazy nigdy nie powinny być narzucane już na pierwszym spotkaniu. Nie można ich dobrać od ręki, bez zbadania branży i konkretnych potrzeb przedsiębiorstwa.” – czytamy na stronie https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/ktora-agencja-seo-nie-zasluguje-na-twoja-uwage-2/

Dobrze jeśli agencja ma przyznany certyfikat Google Analytics. Dowodzi on, że w firmie są zatrudniane osoby, które specjalizują się w pozycjonowaniu.

Cena nie jest najważniejsza

Kierowanie się ceną przy wyborze agencji do pozycjonowania, to jeden z podstawowych błędów. Skuteczne wypozycjonowanie strony wiąże się ze sporymi kosztami. Tu nie ma za bardzo możliwości redukcji wydatków. Jeśli oferowana cena za usługi jest wyjątkowo atrakcyjna, można przypuszczać, że wiele obietnic nie zostanie spełnionych. Oczywiście nie trzeba od razy wybierać najdroższej oferty.

Przed podpisaniem umowy trzeba porozmawiać z pracownikiem, który jest bezpośrednio odpowiedzialny za optymalizację. Bezpośredni kontakt jest bardzo ważny, można się dzięki niemu przekonać, czy dana osoba naprawdę rozumie potrzeby firmy i wie na czym nam najbardziej zależy. Jeśli spotkanie nie jest możliwe ważna jest chociaż rozmowa telefoniczna. O ile to możliwe powinno się odwiedzić siedzibę firmy. Łatwo się wtedy przekonać, czy rzeczywiście zatrudnia tyle osób ile podaje w materiałach promocyjnych. To istotne, ponieważ często się zdarza, że agencje podejmują się zleceń, choć nie mają odpowiednich mocy przerobowych. Bezwzględnie należy unikać agencji, które nie chcą zaprosić kontrahenta do swojej siedziby. Z ogromną rezerwą należy też traktować te które nie chcą podać kontaktu do osoby bezpośrednio odpowiedzialnych za wykonanie projektu.

Często jednym z kryteriów wyboru agencji SEO jest portfolio. Nie wolno opierać się wyłącznie o dane zamieszczone na witrynie. Mogą być nieaktualne lub nie do końca oddawać prawdę. Najlepszym wyjściem jest skontaktowanie się z kilkoma zleceniodawcami i poproszenie ich o ocenę współpracy. Można to zrobić w oparciu o portfolio, jednak specjaliści radzą, by o taki kontakt poprosić bezpośrednio w agencji. Dzięki temu można się już na wstępie przekonać, jak dana firma reaguje na prośbę o kontakt z byłymi klientami. Jeśli dobrze wywiązywała się z powierzonych zadań z udostępnieniem danych nie powinno być najmniejszych problemów. Alarmowa lampka powinna się zaświecić, gdy pracownicy zaczną kluczyć lub udzielać informacji niechętnie. Ten prosty test pozwala także określić, jak w danej firmie traktuje się dawnych klientów i jakie relacje panują po zakończeniu współpracy.

Czas nie jest najważniejszy

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga czasu. Jeśli agencja obiecuje, że w ciągu kilku tygodni strona znajdzie się na szczycie list wyszukiwarek, lepiej od razu poszukać nowej. Skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu. Trudne frazy nierzadko pozycjonuje się wiele miesięcy. Czasami zdarza się, szczególnie gdy kampania nie przynosi spodziewanych rezultatów, że trzeba zmienić frazy lub zrezygnować z ich części. Bywa także, że zmieniają się cele w firmie i to co do tej pory było pomijane nagle wychodzi na pierwszy plan. Jeszcze przed podpisaniem umowy trzeba być przygotowanym na taką ewentualność, ponieważ niektóre agencje nie chcą się godzić na zmiany w trakcie trwania kampanii. W dobrych agencjach zmiana fraz nie powinna stanowić problemu. W niektórych wręcz sami opiekunowie proponują zmiany, jeśli widzą, że dotychczasowe działania nie są wystarczająco skuteczne. Bywają jednak agencje, które za zmianę słów kluczowych pobierają dodatkowe opłaty, a nawet traktują to jako zerwanie umowy.

Najważniejsze twarde dane

Niemal każdy zleceniobiorca na początku współpracy obiecuje złote góry. Zamiast wierzyć w obietnice już od pierwszych dni współpracy trzeba prosić o przedstawianie wyników. Ważne są zarówno te osiągane w przeszłości, jak i obecne. Często firmy zasłaniają się klauzulami poufności. Nie dajmy się zwieść. O skuteczności danej agencji świadczą jej rezultaty i jeśli nie potrafi udokumentować swoich dotychczasowych dokonań, nie ma co wierzyć zapewnieniom na słowo.

Bardzo ważną rzeczą są także systematyczne raporty. Przynajmniej raz w miesiącu na nasze biurka powinien trafić dokładny raport, w którym znajdą się wszystkie informacje o wykonanej pracy. Poza pozyskanymi linkami powinny w nim zostać opisane podjęte działania, ruch wyników naturalnych, czy w końcu wyniki konwersji.

Takie informacje są bardzo istotne z perspektywy biznesowej. Choćby ze zwykłej analizy odwiedzin można się dowiedzieć, jakie działania promocyjne przynoszą skutek, a które nie zmieniają ruchu na stronie. Pozwoli to w przyszłości lepiej zaprojektować wszelkie działania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska