Budowa "Węzła Tatrzańskiego", czyli przebudowa dwóch znajdujących się blisko siebie skrzyżowań na zakopiance w Poroninie, idzie pełną parą. Robotnicy pracujący w tym miejscu równolegle budują tunel pod drogą a także wykończają most na potoku Poroniec (w kierunku Zakopanego) i wznoszą łuki nowego mostu na rzece Biały Dunajec (w kierunku Zębu). Całość prac będzie kosztować blisko 44 miliony złotych i powinna zakończyć się w październiku tego roku.

Zobacz galerię
"Węzeł Tatrzański" to newralgiczne miejsce. Zakopianka krzyżuje się tu z drogą na Bukowinę Tatrzańską i tą prowadzącą do Zębu. Tuż obok są też tory kolejowe, przez które dotychczas trzeba było przejechać. W miejscu tym dotychczas w sezonie tworzyły się więc gigantyczne korki. By wyeliminować utrudnienia zaprojektowano więc wielofunkcyjny węzeł komunikacyjny

W ramach prac wykonany zostanie tunel pod zakopianką - w miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej z drogą biegnącą do centrum Poronina i dalej do Bukowiny Tatrzańskiej. Dzięki temu ruch lokalny od strony Bukowina nie będzie kolidował z ruchem po zakopiance, a także z linią kolejową Zakopane-Nowy Targ.

Z kolei na obecnym skrzyżowaniu zakopianki z drogę w stronę Zębu powstanie rondo. Będą wjeżdżać na nie kierowcy jadący w stronę Zębu, Bukowiny (droga poprowadzi wspomnianym wyżej tunelem), ale także kierowcy jadący do Zakopanego od strony Nowego Targu.

Z kolei wyjeżdżający z Zakopanego w stronę Nowego Targu i dalej będą mogli ominąć rondo dodatkowym pasem.

ZOBACZ KONIECZNIE: