https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przedsiębiorcy protestują przeciwko zmianom w organizacji ruchu na ulicy Kalwaryjskiej

Piotr Tymczak
Zmiany w ruchu na ul. Kalwaryjskiej mają usprawnić ruch tramwajów
Zmiany w ruchu na ul. Kalwaryjskiej mają usprawnić ruch tramwajów Fot. Michał Gąciarz
Podgórze. Część mieszkańców Starego Podgórza oraz około 80 przedsiębiorców z ul. Kalwaryjskiej apeluje, aby władze miasta wycofały się z separatorów i ograniczenia miejsc parkingowych przy ul. Kalwaryjskiej.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wprowadził separatory oddzielające torowisko od jezdni, aby samochody nie wjeżdżały na tory i nie blokowały przejazdu tramwajom.

- To jednak spowodowało, że są problemy z dowozem zaopatrzenia. Apelujemy o wycofanie się z takiego rozwiązania i umożliwienie przetrwania naszych sklepów oraz punktów usługowych - mówi Kazimierz Łodziński, jeden z właścicieli sklepów przy ul. Kalwaryjskiej.

W ZIKiT przypominają, że wprowadzone zmiany to efekt konsultacji jakie w maju odbyły się w Podgórzu z udziałem mieszkańców, na które byli też zaproszeni kupcy.

Michał Pyclik z ZIKiT wyjaśnia, że separatory zostały zamontowane na czas próbny. Pojawiły się przed Światowymi Dniami Młodzieży i to pomogło usprawnić ruch na czas wizyty papieża i pielgrzymów. Separatory więc pozostały. - Już odbieramy sygnały od osób korzystających z komunikacji zbiorowej, że to dobre rozwiązanie - mówi Michał Pyclik.

Pracownicy ZIKiT umówili się z kupcami na miesiąc próby nowych rozwiązań i późniejsze kolejne konsultacje.

Przedsiębiorcy już teraz uważają jednak, że separatory to były wyrzucone pieniądze i powinny jak najszybciej zniknąć.

- Takie rozwiązanie jest niebezpieczne. Przez separatory nie można wyjechać z posesji i skręcić na nią, ponieważ samochód nie może się „złożyć” na zakręcie. Trzeba przejechać przez separator - mówi Artur Frasik prowadzący pralnię.

Według przedsiębiorców dojazd z dostawą jest utrudniony także z innego powodu. Ze względu na separator nie można skręcić z przeciwnego pasa, trzeba przejechać ulicę, aby nawrócić. - To tylko powoduje większe korki, a mając na uwadze ograniczenia ruchu w rejonie ulicy Wielickiej, spowodowane budową estakady kolejowej, może to wszystko doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego - przestrzega Artur Frasik.

Urzędnicy z ZIKiT wyjaśniają, że samochody dostawcze mogą zaparkować na bocznych ulicach, dochodzących do ul. Kalwaryjskiej. Przedsiębiorcy ripostują, że trudno nosić w rękach towar chodnikiem - przykładowo do sklepu meblowego.

Pismo w sprawie organizacji ruchu na ul. Kalwaryjskiej do ZIKiT-u wysłała też grupa mieszkańców ze Starego Podgórza. Chodzi im głównie o likwidację miejsc postojowych. Zdaniem protestujących nie zostało to rzetelnie z nimi skonsultowane. Zwracają uwagę, że płacą za parkowanie w strefie, a nie mogą zostawić samochodu w rejonie zamieszkania.

Jak dowiedzieliśmy się w ZIKiT, na ul. Kalwaryjskiej ograniczono parkowanie o ok. 30 miejsc, a na ul. Zamoyskiego - o 20. Zbiegło się to z otwarciem płatnego parkingu „Korona” i od razu wywołało spekulacje. Urzędnicy ZIKiT zaznaczają jednak, że brali pod uwagę wyłącznie bezpieczeństwo i podpowiadają, że można parkować na innych ulicach w strefie.

Komentarze 30

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Luska
Jeździłam codziennie ul.Kalwaryjską i nikomu nie przeszkadzały zaparkowane samochody, nie było problemu z przejazdem, teraz uważam, że to jakiś koszmar....Władze Krakowa zamiast wprowadzać zmiany korzystne dla mieszkańców, przedsiębiorców, czy osób pracujących na ul, Kalwaryjskiej, to tworzą zmiany wprowadzające chaos.....
M
Magda
W samochodzie jedzie 1-2 osoby a w tramwaju sporo więcej więc separatory powinny zostać bo umożliwiają płynny przejazd mieszkańcom -tysiącom mieszkańców a nie pojedynczym osobom w blachosmrodzie. BRAWO ZIKiT!!!
G
Gość
cHODNIK NIE JEST WASZ. tO PRZESTRZEŃ PUBLICZNA I NIKT NIE ŻYCZY SOBIE TAM STAWIAĆ WASZYCH AUT.
To przestrzeń publiczna dla mieszkańców miasta płacących tu podatki.
k
kasia
Pan Kazimierz Łodziński, to przede wszystkim odpowiada za koszmarny wygląd ulicy i tym powinien się zająć. To jest jeden wielki barak reklamowy tani brzydki brudny. Witryny sklepowe i reklamy nie powinny w dzisiejszych czasach tak wyglądać. Kierowcy którzy stoją na chodnikach powodują korki kiedy próbują wyjechać. Lokale stoją puste drobny handel wymiera bo ulica jest paskudna.
123
Teraz jest wreszcie tak, jak powinno być. Da się chodzić po chodniku i wreszcie widać ulicę. Co by nie było to ludzie i tak będą narzekać, nie robiąc nic dla okolicy w której mieszkają.
G
G
Jesteś śmieszny. Tramwaje były opóźnione o 15-20 minut, więc tramwaj ze 100 osobami nie będzie stał w korku, a samochody mogą sobie stać w korku. Mam nadzieję, że seperatory zostaną na zawsze.
k
krakow......
................
g
gt4n
Ależ oczywiście .Co to za przedsiębiorcy .Przedsiębiorcy to właściciele galerii ,obiektu kultu słoików ,które całe dnie spędzają w galeriach wpierd....jakieś odgrzewane świństwa i jeszcze dzieciom to dając . Później po sumie na wsi chwalą się ile to wydali w galerii i wymieniają łamaną angielszczyzną nazwy jakiegoś żarcia a koleżanki utytłane w ziemi z rozdziawioną gębą słuchają jak to na świecie jest piknie , Typowe odpustowe towarzystwo ,które ktoś zupełnie bezmyślnie wpuścił do Krakowa.
n
ne
Idąc tokiem myślenia pozdro można mu życzyć ,żeby używał ręki dopóki się nie dorobi własnego mieszkania a dopiero wtedy będzie się mógł ożenić .

Jak się chce mieć żonę i walenie w łóżku codziennie wpierw trzeba zarobić i zabezpieczyć podstawowe potrzeby nałożnicy.
j
jj
nie przeszło, więc zamiast pluć jadem zapoznaj się z faktami a potem rzucaj oskarżenia, bo na zniesławianie nie będzie przyzwolenia !
K
Krakus
Zgoda Panie "pozdro", ale z jedną uwagą. Kalwaryjska powinna zostać przebudowana, ale separatory są po prostu paskudne i bardzo szybko niszczeją. Jeśli tak jak w treści artykułu - samochody dostawcze będą przez nie przejeżdżać, to ich stan będzie jeszcze gorszy niż tych na Moście Grunwaldzkim.
Ludzie, opamiętajcie się! Nie można takich paskudnych rozwiązań stosować w centrum miasta. Jak tak zostanie, to ZIKiT nie ruszy tego przez kolejne 10 lat. Tego chcecie?
K
Krakus
A kurier? A śmieciarka? Czyszczenie ulic? Niespodziewanie zepsuty pojazd? Separatory nie dość, że są brzydkie, to jeszcze tylko utrudniają ruch. Kalwaryjska powinna zostać przebudowana, z co najwyżej lekko wyniesionym torowiskiem - żeby ludzie używali dwóch pasów, które mają w każdym kierunku. Nic innego!
K
Krakus
Wiedziałem, że tak będzie. Jak jakiś czas temu podjąłem dyskusję z oszołomami z profilu PKK (Platforma Komunikacyjna Miasta Krakowa) na Facebooku, to wymądrzania nie było końca. Miłośnicy komunikacji miejskiej, przeciwnicy JAKIEJKOLWIEK innej formy transportu (np. rower, któremu separatory nie ułatwiają życia)...

Najgorsze jest to, że chcieli przepchnąć w Budżecie Obywatelskim projekt zasyfienia tymi separatorami większej części ulic. Nie wiem czy to przypadkiem nie przeszło. W każdym razie ZIKiT przytaknął, więc w przyszłości możemy się spodziewać podobnych idiotyzmów.
G
Gabryś
Pomysł równie trafny jak stawianie słupków na środku ścieżki rowerowej biegnącej przy ul. Mogilskiej. Które na szczęście zostały wycięte. Remontuje się intensywnie drogi po to by je przymknac? WTF? Polska logika w akcji? Tak jak elektro busy mpk z napisem zero emisji co2 przy 96% zasilaniem weglem polskich elektrowni, tak zero, k zero boze wybacz im bo nie wiedzą co mówią/pisza.
p
pablo
Jacy znowu przedsiębiorcy, co drugi lokal to lombard albo salon gier tudzież monopolowy :P Ot cały "urok" ul.Kalwaryjskiej
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska