https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przełomowy moment na budowie trasy S7 z Krakowa w kierunku Warszawy. Ułożono nawierzchnię. Niedługo otwarcie

Piotr Tymczak
Budowa trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma.
Budowa trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o sfinalizowaniu ważnego etapu budowy trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma. Oddanie tej części drogi pozwoli na to, by z Krakowa do Warszawy można jeździć "dwupasmówką" w obu kierunkach.

- Na budowie trasy S7 Widoma - Kraków zakończyły się prace przy układaniu nawierzchni na trasie głównej. Zatem można powiedzieć: nawierzchnia gotowa - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja za ponad 1,8 mld zł

Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstają na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.

Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.

Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa odcinka Widoma - Kraków otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

Oddanie do użytku 23 grudnia

Oddanie trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma planowane jest 23 grudnia 2024 roku. W tym samym dniu ma zostać także udostępniona do użytku Północna Obwodnica Krakowa.

Pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego zjazdu w stronę północnej obwodnicy Krakowa. Z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt węzeł Mistrzejowice (z niego też pojedziemy w kierunku stolicy), w całości ma być gotowy w połowie 2026 roku. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska