- Na budowie trasy S7 Widoma - Kraków zakończyły się prace przy układaniu nawierzchni na trasie głównej. Zatem można powiedzieć: nawierzchnia gotowa - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycja za ponad 1,8 mld zł
Budowa 18,3 km trasy z Widomej do Nowej Huty to dwa znacznie różniące się od siebie odcinki. Pierwszy, tzw. pozamiejski, ma 11,2 km i przebiega przede wszystkim przez tereny rolnicze. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstają na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice.
Drugi odcinek, miejski, ma 7,1 km i biegnie w większości przez teren Krakowa. Budowa w tym miejscu przecina wiele różnych urządzeń, linii i sieci, m.in. ciepłowniczych, energetycznych i gazowych. Trasa w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe, Mistrzejowice i Grębałów.
Wartość prac budowlanych to ponad 1,8 mld zł. Budowa odcinka Widoma - Kraków otrzymała prawie 543 miliony zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i niemal 421 mln zł w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
Oddanie do użytku 23 grudnia
Oddanie trasy S7 na odcinku Kraków - Widoma planowane jest 23 grudnia 2024 roku. W tym samym dniu ma zostać także udostępniona do użytku Północna Obwodnica Krakowa.
Pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego zjazdu w stronę północnej obwodnicy Krakowa. Z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt węzeł Mistrzejowice (z niego też pojedziemy w kierunku stolicy), w całości ma być gotowy w połowie 2026 roku. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku.
