- Hotel dołączy do Autograph Collection Hotels, lifestylowej marki należącej do Marriott International, największej firmy hotelarskiej na świecie. Będzie przy tym pierwszym obiektem tej ekskluzywnej linii w Polsce - informuje Małgorzata Nowosielska, dyrektor marketingu Angel Poland Group.
Inwestycja obejmuje kamienicę przy ul. Stradomskiej, której historia sięga XIV wieku. Na przestrzeni lat w budynku mieściły się m.in.: szpital, urząd celny i siedziba dowództwa wojskowego, a na jej tyłach – istniejący do dziś – barokowy kościół św. Jadwigi.
Krakowski Autograph ma się wyróżniać m.in. - jak reklamuje inwestor - „jedną z najlepszych restauracji w Krakowie”, z wysokim na 9 metrów barem w dawnym kościele.
Elementem inwestycji ma być też ogród o powierzchni 6 tys. mkw., ze zróżnicowaną zielenią, m.in. zioła i drzewa owocowe.
Ron Ben Shachar, współwłaściciel Angel Poland Group, tak tłumaczy ideę inwestycji: - Każdy nasz projekt ma przynieść korzyści miastu w którym powstaje. To poprawa jakości otoczenia, ale też codziennego życia mieszkańców.
Innego zdania o przedsięwzięciu przy Stradomskiej są okoliczni mieszkańcy i stowarzyszenia, które protestowały przeciwko temu, by za zabytkowym budynkiem, na podwórku, wyrósł kilkupiętrowy apartamentowiec. Wskazują, że to jedna z tych inwestycji deweloperskich, które zmienią na niekorzyść krajobraz i charakter historycznego Krakowa.
WIDEO: Galeria Serenada w środku i z lotu ptaka
Autor: Joanna Urbaniec, Gazeta Krakowska
