- Przeprowadzenie konsultacji społecznych jest podstawą do tego, by uzyskać dla inwestycji decyzję środowiskową. Zachęcamy mieszkańców dzielnic, przez które ma przebiegać pierwsza linia premetra do uczestnictwa w konsultacjach, zapoznania się z planowanym przebiegiem trasy, lokalizacją przystanków. Będzie można zgłosić swoje uwagi w zakresie zaproponowanych rozwiazań w zakresie ochrony środowiska, w tym dotyczących zieleni, hałasu czy tez oddziaływania na okoliczne budynki - informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
W przypadku pierwszego etapu premetra (podziemna komunikacja z wykorzystaniem tramwajów) chodzi o odcinek pomiędzy domem handlowym Wanda a ul. Piastowską. Trasa liczy prawie 10,5 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem i 1,4 wiadukt. Zakładany czas przejazdu to ok. 10 minut.
Mieszkańcy mogą wskazać najbardziej optymalny wariant premetra
W formularzu konsultacyjnym mieszkańcy mogą m.in. wskazać, który z proponowanych wariantów nowej linii jest najbardziej optymalny. Wariant inwestorski zakłada budowę linii premetra – szybkiego tramwaju z wykorzystaniem nowych odcinków naziemnych, tunelowych i nadziemnych, na długości trasy ok 10 km, na odcinku od ul. Piastowskiej do ronda Generała Maczka, z pominięciem odcinka trasy od ronda Młyńskiego do Parku Wodnego (pokrywa się z przebiegiem linii tramwajowej do Mistrzejowic), na który została wydana odrębna decyzja środowiskowa.
Wariant 1 alternatywny zakłada modyfikację przebiegu propozycji inwestorskiej w dwóch miejscach. Pierwszą zmianą jest nowa lokalizacja przystanku podziemnego „Stare Miasto“ – w rejonie Teatru Bagatela, a nie jak wstępnie założono pod częścią powstającego parku przy ul. Karmelickiej (pozostałe podziemne przystanki wyznaczono: przy ul. Reymonta w rejonie głównego gmachu AGH, pod placem Nowaka-Jeziorańskiego, pod rondem Mogilskim i na Olszy - pod skrzyżowaniem ul. Olszyny oraz Łukasiewicza i Lesistej).
Druga proponowana zmiana w wariancie 1 alternatywnym zakłada wykorzystanie istniejącej sieci tramwajowej. Po włączeniu projektowanej trasy w rejonie ronda Młyńskiego do trasy tramwajowej Meissnera - Mistrzejowice, trasa kończyłaby swój bieg na pętli w Mistrzejowicach (zgodnie z odrębnym opracowaniem).
Wariant 2 alternatywny zakłada modyfikację wariantu inwestorskiego na odcinku od ul. Dobrego Pasterza do ul. Braci Schindlerów. Dotyczy to poprowadzenia tam naziemnej trasy tramwajowej zamiast na estakadach wraz z rampami najazdowymi.
Konsultacje potrwają do 30 czerwca
W ramach konsultacji społecznych, które potrwają do 30 czerwca, zaplanowano spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców tych dzielnic Krakowa, przez które będzie przebiegać nowy środek transportu publicznego, a także telefoniczne dyżury eksperckie.
W środę, 14 czerwca 2023 r. o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 10 przy ul. Ks. Fr. Blachnickiego 1 odbędzie się pierwsze spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców, dotyczące Dzielnicy II Grzegórzki i Dzielnicy IV Czyżyny.
Którędy pojedzie premetro w Krakowie? Budowa tunelu pod cent...
Harmonogram kolejnych spotkań:
- 15 czerwca 2023 r., godz. 17 – Szkoła Podstawowa nr 64 przy ul. Sadzawki 1 (Dzielnica III Prądnik Czerwony),
- 21 czerwca 2023 r., godz. 17 – Młodzieżowy Dom Kultury im. Janusza Korczaka na os. Kalinowym 18 (Dzielnica XV Mistrzejowice, Dzielnica XVI Bieńczyce),
- 22 czerwca 2023 r., godz. 17 – Szkoła Podstawowa nr 7 przy ul. Spasowskiego (Dzielnica I Stare Miasto, Dzielnica V Krowodrza),
- W ramach konsultacji przewidziano też także telefoniczne dyżury eksperckie, które mają być prowadzone 16, 23 i 28 czerwca 2023 r. w godz. 16–19 pod nr tel.: 730 688 274.
Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

- Przecież na te zdjęcia można patrzeć bez końca! Kraków z lat 90. to jak inna planeta
- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Horoskop na czerwiec 2023 dla wszystkich znaków zodiaku
- W małopolskich lasach już rosną grzyby! Pierwsze okazy robią wrażenie
- Pierwsi plażowicze pojawili się już na Zakrzówku. Można już kąpać się tam legalnie!