https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przystanek premetra przy Karmelickiej czy Teatrze Bagatela? Ruszają konsultacje społeczne w sprawie kluczowej inwestycji dla Krakowa

Piotr Tymczak
Mieszkańcy podczas konsultacji społecznych będą się mogli wypowiedzieć w kwestiach związanych z proponowanym przebiegiem pierwszej linii premetra w Krakowie.
Mieszkańcy podczas konsultacji społecznych będą się mogli wypowiedzieć w kwestiach związanych z proponowanym przebiegiem pierwszej linii premetra w Krakowie. Wojciech Matusk
W środę, 14 czerwca, odbędzie się pierwsze z ważnych spotkań dla mieszkańców w ramach konsultacji społecznych dotyczących aspektów środowiskowych dla budowy pierwszego etapu krakowskiego premetra. Trasa szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego ma połączyć okolice domu handlowego Wanda z ulicą Piastowską.

- Przeprowadzenie konsultacji społecznych jest podstawą do tego, by uzyskać dla inwestycji decyzję środowiskową. Zachęcamy mieszkańców dzielnic, przez które ma przebiegać pierwsza linia premetra do uczestnictwa w konsultacjach, zapoznania się z planowanym przebiegiem trasy, lokalizacją przystanków. Będzie można zgłosić swoje uwagi w zakresie zaproponowanych rozwiazań w zakresie ochrony środowiska, w tym dotyczących zieleni, hałasu czy tez oddziaływania na okoliczne budynki - informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

W przypadku pierwszego etapu premetra (podziemna komunikacja z wykorzystaniem tramwajów) chodzi o odcinek pomiędzy domem handlowym Wanda a ul. Piastowską. Trasa liczy prawie 10,5 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem i 1,4 wiadukt. Zakładany czas przejazdu to ok. 10 minut.

Mieszkańcy mogą wskazać najbardziej optymalny wariant premetra

W formularzu konsultacyjnym mieszkańcy mogą m.in. wskazać, który z proponowanych wariantów nowej linii jest najbardziej optymalny. Wariant inwestorski zakłada budowę linii premetra – szybkiego tramwaju z wykorzystaniem nowych odcinków naziemnych, tunelowych i nadziemnych, na długości trasy ok 10 km, na odcinku od ul. Piastowskiej do ronda Generała Maczka, z pominięciem odcinka trasy od ronda Młyńskiego do Parku Wodnego (pokrywa się z przebiegiem linii tramwajowej do Mistrzejowic), na który została wydana odrębna decyzja środowiskowa.

Wariant 1 alternatywny zakłada modyfikację przebiegu propozycji inwestorskiej w dwóch miejscach. Pierwszą zmianą jest nowa lokalizacja przystanku podziemnego „Stare Miasto“ – w rejonie Teatru Bagatela, a nie jak wstępnie założono pod częścią powstającego parku przy ul. Karmelickiej (pozostałe podziemne przystanki wyznaczono: przy ul. Reymonta w rejonie głównego gmachu AGH, pod placem Nowaka-Jeziorańskiego, pod rondem Mogilskim i na Olszy - pod skrzyżowaniem ul. Olszyny oraz Łukasiewicza i Lesistej).

Druga proponowana zmiana w wariancie 1 alternatywnym zakłada wykorzystanie istniejącej sieci tramwajowej. Po włączeniu projektowanej trasy w rejonie ronda Młyńskiego do trasy tramwajowej Meissnera - Mistrzejowice, trasa kończyłaby swój bieg na pętli w Mistrzejowicach (zgodnie z odrębnym opracowaniem).

Wariant 2 alternatywny zakłada modyfikację wariantu inwestorskiego na odcinku od ul. Dobrego Pasterza do ul. Braci Schindlerów. Dotyczy to poprowadzenia tam naziemnej trasy tramwajowej zamiast na estakadach wraz z rampami najazdowymi.

Konsultacje potrwają do 30 czerwca

W ramach konsultacji społecznych, które potrwają do 30 czerwca, zaplanowano spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców tych dzielnic Krakowa, przez które będzie przebiegać nowy środek transportu publicznego, a także telefoniczne dyżury eksperckie.

W środę, 14 czerwca 2023 r. o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 10 przy ul. Ks. Fr. Blachnickiego 1 odbędzie się pierwsze spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców, dotyczące Dzielnicy II Grzegórzki i Dzielnicy IV Czyżyny.

Mieszkańcy mogą się wypowiedzieć w sprawie planowanego przebiegu premetra w Krakowie. Przejdź do kolejnych zdjęć, by zobaczyć jak ma przebiegać pierwsza trasa i gdzie proponowane są przystanki.

Którędy pojedzie premetro w Krakowie? Budowa tunelu pod cent...

Harmonogram kolejnych spotkań:

  • 15 czerwca 2023 r., godz. 17 – Szkoła Podstawowa nr 64 przy ul. Sadzawki 1 (Dzielnica III Prądnik Czerwony),
  • 21 czerwca 2023 r., godz. 17 – Młodzieżowy Dom Kultury im. Janusza Korczaka na os. Kalinowym 18 (Dzielnica XV Mistrzejowice, Dzielnica XVI Bieńczyce),
  • 22 czerwca 2023 r., godz. 17 – Szkoła Podstawowa nr 7 przy ul. Spasowskiego (Dzielnica I Stare Miasto, Dzielnica V Krowodrza),
  • W ramach konsultacji przewidziano też także telefoniczne dyżury eksperckie, które mają być prowadzone 16, 23 i 28 czerwca 2023 r. w godz. 16–19 pod nr tel.: 730 688 274.

Wzrasta popyt na rynku nieruchomości

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brajanusz
13 czerwca, 20:11, Zbigniew Rusek:

Miało być metro, a nie "premetro" Precz z tramwajami!!!

Precz z ruskowymi wypocinami!

K
Karol
No i proszę, będą nowe lukratywne zlecenia na badania,konsultacje, projekty mające na celu dać utrzymanie Towarzystwu Wzajemnej Adoracji. Wyrzucanie pieniędzy w błoto. Tramwaj od Alei Pokoju do Mistrzejowic ciągle w konsultacjach i raczej nie ma widoków na rozpoczęcie prac. Lepiej skupić się na budowie linii z Cichego Kącika na Azory, a potem na XXX lecia, bo wkrótce zabudują cały teren i znowu będzie płacz, że nie planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu, co wykorzystają deweloperzy i zabudują teren.
L
Lukas
Z Karmelickiej bardzo długie i niewygodne doście. Wąski chodnik który się zapcha przy dodatkowym ruchu. Piesi całkiem zablokują skrzyżowanie pod Bagetellą łącznie z autobusami i tramwajami. Pewnie o to właśnie chodzi włady, by pod tym pretekstem wywalić cały ruch kołowy z tej okolicy.
Z
Zbigniew Rusek
Miało być metro, a nie "premetro" Precz z tramwajami!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska