
Mieszkańcy mogą się wypowiedzieć w sprawie planowanego przebiegu premetra w Krakowie. Przejdź do kolejnych zdjęć, by zobaczyć jak ma przebiegać pierwsza trasa i gdzie proponowane są przystanki.

Początek przedsięwzięcia – przystanek „Stadion Miejski”
Początek przedsięwzięcia zlokalizowany jest w obrębie skrzyżowania ul. Reymonta i Piastowskiej. Początkowy odcinek naziemny przedsięwzięcia aż do okolic skrzyżowania z ul. Miechowską biegnie wzdłuż ul. Reymonta. W najbliższym otoczeniu zlokalizowane są budynki kampusu AGH, obiekty sportowe Stadionu Miejskiego (stadion Wisły) oraz Park Jordana. Pierwszy planowany przystanek („Stadion Miejski”) umiejscowiony jest częściowo w pasie zieleni przy budynku Instytutu Mechaniki Górotworu PAN.

Przystanek „Stadion Miejski” – Przystanek „AGH”
Za przystankiem "Stadion Miejski" linia premetra ma kontynuować bieg w ciągu ul. Reymonta, w pasie zieleni usytuowanym przy jezdni. Za skrzyżowaniem z ul. Miechowską zaplanowano wlot do tunelu podziemnego znajdujący się między Domem Studenckim „Alfa”, a MDK „Dom Harcerza”. Tunel biegnie pod ul. Reymonta aż do skrzyżowania z al. Mickiewicza. Przystanek podziemny „AGH” mieści się pod ul. Reymonta oraz częściowo pod terenami zieleni niskiej wokół budynku Uniwersytetu Rolniczego. W najbliższym otoczeniu podziemnej linii zlokalizowane są budynku uniwersyteckie oraz tereny zieleni należące m. in. do Parku Jordana.

Przystanek „AGH” – przystanek „Stare Miasto”
W dalszym biegu tunel odbija w kierunku północno-wschodnim, wkraczając w dzielnicę Starego Miasta i przechodząc m. in. pod budynkami dawnej fabryki tytoniu. Za ul. Dolnych Młynów zlokalizowany jest podziemny przystanek „Stare Miasto”, który w całości mieści się pod obszarem parku, który jest w trakcie realizacji. W projekcie nasadzeń uwzględniono planowaną stację, tak by w miejscu prowadzenia robót na powierzchni nie zaszła konieczność usunięcia nowo nasadzonych drzew. W najbliższym sąsiedztwie planowanego parku znajduje się gmach Biblioteki Wojewódzkiej oraz budynki mieszkalne.