https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rachunki za gaz w Małopolsce z opóźnieniem. Powodem przenosiny danych klientów w PGNiG do nowego systemu. Wysyłka zaległych faktur ruszyła

Paweł Chwał
W PGNiG zapewniają, że przesunięcie terminu dostarczenia faktur nie wpłynie na wysokość rachunków za gaz
W PGNiG zapewniają, że przesunięcie terminu dostarczenia faktur nie wpłynie na wysokość rachunków za gaz Paweł Chwał
Wielu mieszkańców regionu tarnowskiego nie dostało w terminie rachunków za gaz. W niektórych przypadkach opóźnienia sięgają już półtora miesiąca. PGNiG tłumaczy to przenosinami danych klientów do nowego systemu rozliczeń i prosi ich o wyrozumiałość.

Długie czekanie na rachunek za gaz

Pani Grażyna z Tarnowa spodziewała się rachunku za gaz na początku listopada. Dotąd jednak nie trafił on do jej skrzynki pocztowej. Dzwoniła na infolinię, gdzie usłyszała, że są wdrażane zmiany w systemie rozliczeń. Osoba, z którą rozmawiała, nie była w stanie jej powiedzieć, kiedy dokładnie zaległy rachunek zostanie wysłany.

- Opłacam rachunki co miesiąc, bo taka forma jest dla mnie najbardziej korzystna i jestem w stanie je na bieżąco regulować, przeznaczając na to część otrzymywanej co miesiąc emerytury. Teraz nie wiem, jaka suma się uskłada za niezapłacone faktury i ile muszę na to odłożyć – tłumaczy tarnowianka.

Migracja danych w PGNiG zakończon

W PGNiG Obrót Detaliczny przyznają, że trwająca od końca października migracja danych klientów do nowego systemu bilingowego, mogła wiązać się a z czasowymi utrudnieniami w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach.

Obecny etap migracji danych objął ok 1,9 miliona odbiorców w czterech województwach: małopolskim, podkarpackim, lubelskim i świętokrzyskim, ale część z nich, którzy rozliczają się np. w systemie kwartalnym, półrocznym czy rocznym, w ogóle tego nie odczuło.

Rachunków nie dostali na czas ci, którzy opłacają je co miesiąc i częściowo ci, którzy płacą za gaz co dwa miesiące.

- Przesunięcie terminu dostarczania faktur nie wpłynie w żaden sposób na wysokość rachunków. Klienci nie poniosą z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat - zapewniają w PGNiG Obrót Detaliczny.

Na zdjęciu Wieliczka. Na kolejnych slajdach wyniki rankingu.

Najlepsze gminy z Małopolski wybrane. W nich żyje się najlep...

Faktury są już wysyłane

6 grudnia spółka wznowiła wysyłkę faktur za gaz do klientów objętych migracją. Każdy odbiorca otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat będzie przekazana wraz z fakturą.

- Każda faktura będzie obejmowała wskazany przez odbiorcę gazu okres rozliczeniowy i będzie posiadała własną datę płatności – np. w przypadku klienta rozliczającego się w ujęciu miesięcznym, faktura za październik będzie obejmowała jedynie październik - wyjaśniają w PGNiG.

Najdłuższy termin przesunięcia otrzymania faktury – i to wyłącznie przez klientów, którzy rozliczają się w ujęciu miesięcznym – to półtora miesiąca.

Centralny System Bilingowy umożliwić ma m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, gwarantować większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwolić na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. Jak podkreśla spółka, to jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Z którego z miast w Małopolsce "uciekło" najwięcej osób? Kliknij  i sprawdź.

Oto 10 najszybciej wyludniających się miast w Małopolsce. To...

Reakcja rynku pracy na inflację

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ola Molenda
No i wszystko jasne, jak dla mnie takie procedury to nic nowego, chyba logiczne dla każdego, zmiany zmiany one potrzebują czasu, wszystko w swoim tempie.
J
Julia Wienka
Z tego co wiem, to już wszystko jest dobrze i rachunki są dostarczane do klientów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska