Długie czekanie na rachunek za gaz
Pani Grażyna z Tarnowa spodziewała się rachunku za gaz na początku listopada. Dotąd jednak nie trafił on do jej skrzynki pocztowej. Dzwoniła na infolinię, gdzie usłyszała, że są wdrażane zmiany w systemie rozliczeń. Osoba, z którą rozmawiała, nie była w stanie jej powiedzieć, kiedy dokładnie zaległy rachunek zostanie wysłany.
- Opłacam rachunki co miesiąc, bo taka forma jest dla mnie najbardziej korzystna i jestem w stanie je na bieżąco regulować, przeznaczając na to część otrzymywanej co miesiąc emerytury. Teraz nie wiem, jaka suma się uskłada za niezapłacone faktury i ile muszę na to odłożyć – tłumaczy tarnowianka.
Migracja danych w PGNiG zakończon
W PGNiG Obrót Detaliczny przyznają, że trwająca od końca października migracja danych klientów do nowego systemu bilingowego, mogła wiązać się a z czasowymi utrudnieniami w uzyskaniu bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach.
Obecny etap migracji danych objął ok 1,9 miliona odbiorców w czterech województwach: małopolskim, podkarpackim, lubelskim i świętokrzyskim, ale część z nich, którzy rozliczają się np. w systemie kwartalnym, półrocznym czy rocznym, w ogóle tego nie odczuło.
Rachunków nie dostali na czas ci, którzy opłacają je co miesiąc i częściowo ci, którzy płacą za gaz co dwa miesiące.
- Przesunięcie terminu dostarczania faktur nie wpłynie w żaden sposób na wysokość rachunków. Klienci nie poniosą z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat - zapewniają w PGNiG Obrót Detaliczny.
Najlepsze gminy z Małopolski wybrane. W nich żyje się najlep...
Faktury są już wysyłane
6 grudnia spółka wznowiła wysyłkę faktur za gaz do klientów objętych migracją. Każdy odbiorca otrzyma indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat. Odpowiednia informacja na ten temat będzie przekazana wraz z fakturą.
- Każda faktura będzie obejmowała wskazany przez odbiorcę gazu okres rozliczeniowy i będzie posiadała własną datę płatności – np. w przypadku klienta rozliczającego się w ujęciu miesięcznym, faktura za październik będzie obejmowała jedynie październik - wyjaśniają w PGNiG.
Najdłuższy termin przesunięcia otrzymania faktury – i to wyłącznie przez klientów, którzy rozliczają się w ujęciu miesięcznym – to półtora miesiąca.
Centralny System Bilingowy umożliwić ma m.in. skrócenie czasu obsługi klientów, gwarantować większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwolić na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG. Jak podkreśla spółka, to jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Oto 10 najszybciej wyludniających się miast w Małopolsce. To...
Bądź na bieżąco i obserwuj
Reakcja rynku pracy na inflację
