Czytaj też: Wisła Kraków sprzedała już 8 tysięcy karnetów
Pierwsza połowa roku należała do zespołu z Poznania, który przykuwał zdecydowanie największą uwagę mediów. Klub był najbardziej medialny miesiąc w miesiąc od stycznia aż do maja, ale później na podium znalazł się już tylko dwukrotnie. Mimo tego przewaga w popularności z pierwszych miesięcy 2011 spowodowała, że żaden z zespołów nie wyprzedził go w klasyfikacji rocznej.
Inaczej sytuacja wyglądała w zestawieniach miesięcznych. W czerwcu, kiedy o T-Mobile Ekstraklasie pisano zdecydowanie mniej - na prowadzeniu znalazła się Polonia Warszawa, natomiast od lipca aż do końca roku zdecydowanie przeważała Wisła Kraków. Klub z Reymonta szczyt osiągnął w sierpniu (ponad 4,1 tys. publikacji).
- Medialność klubu to jeden z najistotniejszych czynników, dzięki któremu zarabiają jego sponsorzy - twierdzi Tomasz Majka, analityk "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". - Szum wokół klubu wzmaga zainteresowanie i wpływa na popularność, która przekłada się na wartość marki promowaną przez dany zespół.
Łącznie w roku o Lechu pojawiło się 29,9 tys. publikacji, czyli średnio 2,5 tys. miesięcznie. Z kolei o Wiśle było ich 29,5 tys., a o trzeciej Legii - 27,6 tys. To liczby mówiące o naprawdę dużym potencjale wszystkich z tych klubów. W grudniu na pierwszym miejscu znalazła się Wisła przed Legią, natomiast Lech zajął piąte miejsce. Przed nim uplasowała się jeszcze Cracovia oraz Śląsk Wrocław.
Na końcu stawki znalazło się Podbeskidzie Bielsko-Biała. Spośród zespołów pierwszoligowych najwięcej pisało się o Pogoni Szczecin, która wyprzedziła Polonię Bytom i Arkę Gdynia.
Pełny raport TUTAJ
Wybieramy Ludzi Roku 2011. Zobacz listę kandydatów i oddaj głos!
Która stacja narciarska w Małopolsce jest najlepsza? Zdecyduj i weź udział w plebiscycie
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!