Redakcja "GK" zaprezentowała własne logo igrzysk 2022: Urzędnicy! Weźcie je od nas za złotówkę

Piotr RąpalskiZaktualizowano 
Redaktorzy Wojciech Harpula i Tomasz Lachowicz prezentują logo przygotowane przez naszą redakcję. W 15 minut... Andrzej Banaś
Krakowscy urzędnicy zapłacili szwajcarskiej firmie za logo zimowych igrzysk aż 79 tys. zł. Jego wykonanie zlecono bez przetargu i konkursu. Wróć! Konkurs wcześniej był, ale magistrat 142 nadesłane z całej Polski prace wyrzucił do kosza. Efekt? Wszyscy śmieją się ze znaczka Krakowa narzuconego siłą mieszkańcom, a w internecie pełno jest jego ironicznych przeróbek.

ZIO 2022. Internauci śmieją się z logotypu Krakowa [MEMY]

Redakcja "Gazety Krakowskiej" obawiając się, że w dalszej fazie aplikowania o igrzyska urzędnicy za dorobienie pięciu kół olimpijskich do logotypu zapłacą kolejne tysiące z naszych podatków, postanowiła zaproponować własny znak. Jego przygotowanie trwało 15 minut. O porównanie obu prac poprosiliśmy niezależnego eksperta, nie zdradzając, kto przygotował alternatywne logo.

- Oba projekty są kiepskie. Nie mają tego, co powinno mieć logo igrzysk.Miejski jest rachityczny, nijaki. Jeśli już ktoś dopatrzy się w nim góralskich parzenic, to na pewno nie skojarzy żółtego kwadratu z Rynkiem Głównym. To raczej reklama okien - mówi prof. Adam Wsiołkowski, wieloletni rektor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. - W drugiej pracy również nie ma odwołań do zimy, sportu. Choć jakby nad nim popracować to coś by można tu osiągnąć...

Prof. Wsiołkowski wydanie 78 720 zł na logo uważa za paranoję. Dziwi się, czemu nie zlecono tego rodzimym grafikom. Wymienia np. Karola Śliwkę, który w życiu wykonał ok. 300 logotypów, w tym słynny znak-skarbonkę banku PKO. - Nie wiem, czy wziąłby połowę tego co zapłacili urzędnicy - mówi.

Mniej niż Kraków, bo 50 tys. zł (100 tys. koron norweskich) za swoje logo zapłacili o wiele bogatsi od naszych urzędnicy z Oslo. - Logo zostało zaprojektowane przez norweskie biuro projektowe - mówi Ingunn Olsen z komitetu Oslo 2022. Nasi rywale dali zarobić rodakom, a my Szwajcarom, którzy i tak za przygotowanie Krakowa do igrzysk zgarną nawet do 18 mln zł.

Po lewej: logo przygotowane przez szwajcarską firmę Event Knowledge Services za 78 720 zł
Po prawej: logo przygotowane przez Gazetę Krakowską za... 1 zł

Ukraińcy też lepsi

Mimo że na Ukrainie trwa polityczna zawierucha, Lwów potrafił wybrać swoje logo w bardziej demokratyczny niż Kraków sposób.
Zagraniczna firma na zlecenie miasta przygotowała cztery projekty, które zostały poddane pod głosowanie. Wzięło w nim udział 60 tysięcy Ukraińców. 32 tysiące opowiedziały się za zwycięskim projektem. Przedstawia kolorowe wieże miasta za pokrytymi śniegiem Karpatami. Ma też dynamiczny napis "Lviv 2022". W internecie nikt z niego nie kpi. Jest odwołanie do Lwowa i zimy.

ZIO 2022. Według ekspertów z USA Kraków nie ma szans na igrzyska [SONDA]

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Materiał oryginalny: Redakcja "GK" zaprezentowała własne logo igrzysk 2022: Urzędnicy! Weźcie je od nas za złotówkę - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 45

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
p
pea

Nie wiemy czy zaden artysta nie wpadl bo nadeslane projekty wyladowaly w koszu, nikt poza wielka komisja ich nie widzial :(

zgłoś
A
Anna

Niech sobie takie bzdurne, z niczym nie kojarzące się logo kosztuje, ile chce. ALE nie z naszych pieniędzy!!! Władza wbrew woli obywateli robi co chce, a Ty akceptujesz "adekwatną" cenę za kilka kresek? Po co igrzyska, po co logo? Kraj ma większe potrzeby, a masa pieniędzy ma być wydana na bezsensowną rozrywkę???

zgłoś
M
MAX

JAGNA MARCZUAJTIS - ODDAJ KASĘ !!!

zgłoś
j
jan z opola

Ocho ocho, dwa minusy, dwoch pracownikow budzetowki. Tzn 2 darmozjadow, 2 leni pierdzacych w stolek, 2 biurokratow pasorzytow nierobow

zgłoś
R
Radek

Oba są w porządku, biorąc pod uwagę cenę. Logo Event Knowledge Services wygląda dość profesjonalnie i "drogo" a logo wykonane w redakcji GK wygląda jakby ktoś się starał, ale zaczynał dopiero zbierać doświadczenia. W bezpośrednim porównaniu widać pracę profesjonalisty i amatora.

zgłoś
Q
QWERTY

Macie przedsmak o co chodzi w Igrzyskach Olimpijskich: o nabijanie kasy rodzinie i kolesiom I przewały polityków i działaczy za które podatnicy płacą dziesiątki lat.

zgłoś
G
Gosc

Ci Szwajcarzy co to logo zaprojektowali musza byc rodem z Podhala....... Dziwne, ze zaden polski artysta na ten " wspanialy " pomysl nie wpadl ......

zgłoś
q
qbuh

jak dla mnie to jest nie pojęte 78tysiecy za jakiś kiczowate logo igrzysk taka rzecz powinna kosztować max 500 zł i to o wiele lepsza i przemyślana ,99% z tych kosztów dostał jakiś gość do kieszenie dzięki znajomością i się teraz z wszystkich śmieję ,oby KNP dostało się do sejmu inaczej ten cały syf bd się ciągnąć aż do końca tego państwa :( branie udziału w przedsięwzięciach na które nie stać państwo? równie dobrze mogli by w tvn'ach itp oświadczyć że zabieramy wam kilkaset milionów i rozdajemy je kilku tysiącom ksiegowym ,bo mamy taki kaprys a i tak to zaakceptujecie niech dopiszą jeszcze miłej pracy za 1,200 idioci. to wszystko jest przykre i to bardzo :(

zgłoś
w
wantu

JAK W TEMACIE! Logo Komitetu jest o wiele bardziej przemyślane. Teraz wszyscy wiedzą co to parzenica. Poza tym sama gwiazdka jest bezsensu, gdyż kompletnie nie kojarzy się z regionem!

zgłoś
v
vivtvit

Panowie redaktorzy raczej niech się nie zajmują robieniem logotypów...ale to fakt że ten wybrany wart drugiego :) gratuluję redaktorom...w 15 minut... OK:)

zgłoś
X
X

Rzecz w tym, że nasza kasa płynie szerokim strumieniem do przepastnych kieszeni znajomych królika. Pieniądze za parkometry bierze w znacznej części firma prywatna. To wynalazek PO czyli tak zwane partnerstwo publiczno- prywatne czyli wypływ publicznych pieniędzy do prywatnych kieszeni. Jakich pomysłowych i dbających o pieniądze dla swoich mamy rządzących. Kto głosował na PO i Majchrowskiego? Opamiętajcie się! Przecież oni nas obłupią ze skóry i wypatroszą całkowicie jeżeli wygrają następną kadencję. I tak już są tak pewni siebie i aroganccy, że śmieją się z nas na każdym kroku.

zgłoś
j
ja

ot i cały kraków!

zgłoś
s
snokałtowany

To wspaniale arcydzielo, zolty kwadrat to miejsce paringowe, a w tych krzaczkach pewnie czaja sie miejskie sluzby z bloczkiem mandatow. Tak ja to widze.

zgłoś
t
trutty

Marku, masz racje ze logo GK promuje ideologie gender bo przedstawia moment zaplodnienia co w samej swojej istocie jest wystapieniem przeciwko naukom Kosciola Swietego ktory bedzie zawsze wystepowal w obronie niepokalanego poczecia, wartosci chrzescijanskich oraz przeciwko aborcji.
Pokazanie na krakowskim logo olimpijskim aktu zaplodnienia uderza w nasza katolicka moralnosc
bo akt ten jest w swojej istocie aktem swietym. Dlatego tez Kuria z cala surowoscia powinna wystapic przeciwko tej obrazie i swietokradztwu oraz napietnowac dzialnia GK przeciwko religi i wiarze katolickiej.

zgłoś
o
oRkA

Co najmniej wywalić takich urzędników . Przetarg nie jasny i zdecydowanie szkodzący podatnikom.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3