https://gazetakrakowska.pl
reklama
II tura wyborów - pasek artykułowy

Reklamy na smartfony i tablety coraz popularniejsze

za Gemius; pek
Urządzenia mobilne są coraz częściej wykorzystywane w reklamie ze względu na unikalne technologie i funkcjonalności
Urządzenia mobilne są coraz częściej wykorzystywane w reklamie ze względu na unikalne technologie i funkcjonalności sxc
Coraz więcej polskich firm decyduje się na emisję reklam na ekranach smartfonów i tabletów, ale Polska wciąż w ogonie krajów regionu.

Tak wynika z badania Gemiusa na temat działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sprawdzono udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w zeszłym roku. W czwartym kwartale na ekranach urządzeń przenośnych zostało wyświetlonych średnio trzy procenty emisji reklam internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast najwięcej reklam na smartfony i tablety, w stosunku do wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,60 proc.), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc.

- Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia - uważa Michał Włodarczyk, ekspert Gemiusa. - Dwuipółkrotny wzrost udziału emisji reklam na urządzenia przenośne w ogólnej liczbie kampanii internetowych, który nastąpił na przestrzeni roku, pokazuje, że tempo zmian jest ogromne.

Ekspert zwraca uwagę, że urządzenia mobilne są coraz częściej wykorzystywane w reklamie ze względu na unikalne technologie i funkcjonalności, które oferują, tj. GPS/BTS, NFC, dedykowane aplikacje interaktywne, aplikacje rozpoznające dźwięk czy obraz. 

- A to otwiera zupełnie nowe możliwości targetowania i dostarczania przekazu reklamowego - twierdzi Włodarczyk.

Jego zdaniem, rosnące zainteresowanie reklamą mobilną jest również odbiciem ogólnorynkowych tendencji w sektorze mobile, które pokazują, że posiadacze urządzeń przenośnych coraz intensywniej korzystają z sieci.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sceptyk
No dobra, a niby w czym ten cały tabkiosk jest lepszy od klasycznego infokiosku? Z tego, co piszesz wygląda to dokładnie na to samo. Nie mogę się jednak nie zgodzić z tym, że tego typu urządzenia ułatwiają życie. Pamiętam, że pierwszy raz zetknąłem się z takim informatorem elektronicznym kilka dobrych lat temu w Czechach, zirytowany, że u nas takich jeszcze nie widać.
T
Tabletomaniak
Tablety są na potęgę dobrym nośnikiem reklamy, ale i usług w danej firmie. Usłyszałem ostatnio o Tabkioskach - to takie urządzenie, które działa w połączeniu z tabletem jako informator, kreator, wsparcie marketingowe i usługowe w przedsiębiorstwach. Takie nowoczesne rozwiązania ułatiawają życie zarówno usługodawcom, jak i klientom. No i przynoszą wymierne korzyści dla biznesu. 
r
reklama w sieci
Polecamy promocje firmy w katalogu firm e-wizytówka.pl
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Parafia blokuje drogę w centrum Zakopanego. Spór o parking i własność dzieli radnych

Parafia blokuje drogę w centrum Zakopanego. Spór o parking i własność dzieli radnych

Wściekłość kibiców Wisły Kraków. Piłkarze znów im to zrobili. Smutek zamiast fety...

Wściekłość kibiców Wisły Kraków. Piłkarze znów im to zrobili. Smutek zamiast fety...

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska