https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Renault Captur 1.6 E-Tech Hybrid 145 KM. Test część 2. Sprawdzamy jak bardzo praktyczny jest ten model

Kamil Rogala
Renault Captur to zwinny mieszczuch, który już od pierwszej generacji jest częstym widokiem na polskich drogach, a obecna generacja po liftingu, prezentuje się naprawdę dobrze i z pewnością daje się rozpoznać już na pierwszy rzut oka.
Renault Captur to zwinny mieszczuch, który już od pierwszej generacji jest częstym widokiem na polskich drogach, a obecna generacja po liftingu, prezentuje się naprawdę dobrze i z pewnością daje się rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Kamil Rogala
Bardzo często podczas zwykłej jazdy testowej nie mamy okazji i czasu, aby docenić drobne udogodnienia i szczegóły. Bywa, że dopiero po pewnym czasie coś zaczyna nam mocno przeszkadzać, albo wręcz przeciwnie - zaczynamy doceniać obecność drobnej modyfikacji. Sprawdźmy, czym zaskoczył Renault Captur w wersji hybrydowej.

Spis treści

Praktyczne dodatki w Renault Captur E-Tech

Renault Captur to zwinny mieszczuch, który już od pierwszej generacji jest częstym widokiem na polskich drogach, a obecna generacja po liftingu, prezentuje się naprawdę dobrze i z pewnością daje się rozpoznać już na pierwszy rzut oka. To auto dla tych, którym zalezy na sprawnym poruszaniu się po mieście. W natłoku obowiązków, gdy każda minuta jest na wagę złota, Captur oferuje nam nie tylko sprawną lokomocję, ale także przemyślane wnętrze, które umila czas spędzony za kierownicą. Ergonomia kokpitu zasługuje na szczególne wyróżnienie.

Wszystkie elementy są w zasięgu ręki, a intuicyjny interfejs systemu multimedialnego sprawia, że obsługa jest prosta.
Wszystkie elementy są w zasięgu ręki, a intuicyjny interfejs systemu multimedialnego sprawia, że obsługa jest prosta. Kamil Rogala

Wszystkie elementy są w zasięgu ręki, a intuicyjny interfejs systemu multimedialnego sprawia, że obsługa jest prosta i przyjemna. Centralnie umieszczony ekran dotykowy, choć nieco wystający, nie zakłóca pola widzenia, a jego wysoka rozdzielczość i jasność sprawdzają się zarówno w słoneczne, jak i pochmurne dni. Niestety, w Capturze brakuje nowoczesnego systemu Google Automotive, który znajdziemy w innych modelach Renault, takich jak Megane E-Tech czy Austral. Zamiast tego producent postawił na sprawną i stabilną integrację ze smartfonem, co w dzisiejszych czasach jest rozwiązaniem coraz popularniejszym. Na tunelu środkowym znajdziemy praktyczną wnękę z ładowarką indukcyjną, która eliminuje plątaninę kabli i pozwala na szybkie i wygodne ładowanie telefonu. Dodatkowo, dostępne są dwa porty USB, dzięki którym możemy podłączyć inne urządzenia, takie jak pendrive z muzyką czy powerbank. Warto jednak pamiętać, że niektóre smartfony, szczególnie te wyposażone w grube etui, mogą nie pasować do wnęki lub mieć problem z ładowaniem indukcyjnym.

Captur sprawdza się doskonale w miejskiej dżungli, oferując zwrotność i łatwość manewrowania. Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold to nieoceniona pomoc podczas ruszania pod górę czy zatrzymywania się na światłach. Funkcja ta automatycznie utrzymuje samochód w miejscu, gdy zatrzymamy się, co pozwala na zdjęcie nogi z pedału hamulca i zrelaksowanie się na chwile. Obok znajduje się miejsce na kartę-kluczyk, która niestety nie jest zbyt stabilnie umocowana. Podczas dynamicznej jazdy lub pokonywania nierówności możemy odczuć, że karta lekko się przesuwa. Kilkukrotnie zdarzyło się, że wylądowała pomiędzy tunelem środkowym i fotelem, więc jest to miejsce raczej chwilowe.

W Captur nie zapomniano o praktycznych schowkach, które pomogą utrzymać porządek we wnętrzu. Tuż za miejscem na kartę-kluczyk, znajdują się dwa uchwyty na kubki. Z jednej strony doceniam fakt, że stylistom udało się wygospodarować tak dużo miejsca i wiele praktycznych dodatków na konsoli środkowej, ale z drugiej strony kubki umiejscowione pod podłokietnikiem nie są zbyt łatwo dostępne podczas jazdy. Pod regulowanym podłokietnikiem znajduje się pojemny schowek, w którym zmieścimy większe przedmioty, takie jak dokumenty, mapy czy tablet.Oczywiście schowek nie jest niczym wykończony, więc luźne przedmioty mogą hałasować podczas jazdy.

Renault Captur to zwinny mieszczuch, który już od pierwszej generacji jest częstym widokiem na polskich drogach, a obecna generacja po liftingu, prezentuje
Renault Captur to zwinny mieszczuch, który już od pierwszej generacji jest częstym widokiem na polskich drogach, a obecna generacja po liftingu, prezentuje się naprawdę dobrze i z pewnością daje się rozpoznać już na pierwszy rzut oka. Kamil Rogala

Wygodne fotele, przesuwana kanapa. Co ma do zaoferowania Renault Captur E-Tech?

Captur, pomimo swoich kompaktowych rozmiarów, zaskakuje przemyślanymi rozwiązaniami, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo podróży. Producent zadbał o to, aby każdy, niezależnie od wzrostu czy sylwetki, czuł się w Captur swobodnie i bezpiecznie. Świadczą o tym m.in. regulowane pasy bezpieczeństwa, które pozwalają na idealne dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb. To szczególnie ważne w sytuacjach, gdy samochodem korzysta kilka osób o różnym wzroście. Pamiętajmy, że prawidłowo zapięty pas bezpieczeństwa powinien przylegać do ciała, a jego górna część przebiegać przez środek obojczyka i mostek. Dzięki regulacji wysokości możemy uniknąć nieprzyjemnego ucisku na szyję lub zbyt luźnego zapięcia, które w przypadku kolizji może być nieskuteczne.

Fotele przednie w Captur to połączenie komfortu i ergonomii. Szeroki zakres regulacji pozwala na znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą, a długie siedzisko zapewnia wsparcie ud nawet podczas długich podróży. Boczne wsparcie foteli dobrze sprawdza się na zakrętach, zapobiegając przesuwaniu się ciała na boki. Należy jednak wspomnieć, że osoby z problemami z kręgosłupem mogą odczuwać brak lepszego podparcia lędźwiowego. W niektórych wersjach wyposażenia dostępna jest manualna regulacja podparcia lędźwiowego, która pozwala na dopasowanie fotela do indywidualnych potrzeb. Warto również zwrócić uwagę na zagłówki, których zakres regulacji mógłby być większy. Optymalne ustawienie zagłówka jest niezwykle ważne dla bezpieczeństwa, ponieważ w przypadku zderzenia chronią one kręgosłup szyjny przed urazami.

Tylna kanapa w Captur oferuje duży zakres regulacji zagłówków na skrajnych miejscach, co pozwala na dopasowanie ich do wzrostu pasażerów. Wysokie zagłówki sięgające niemal sufitu to zaleta, jednak jednocześnie świadczy o ograniczonej przestrzeni nad głową. Osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą odczuwać lekki dyskomfort, szczególnie podczas dłuższych podróży. Podobnie jest z przestrzenią na nogi, która może być niewystarczająca dla wysokich osób. W przypadku podróży z trzema osobami na tylnej kanapie, należy liczyć się z tym, że środkowe miejsce jest mniej komfortowe i nadaje się raczej na krótkie dystanse. Na uwagę zasługuje jednak regulowana wzdłużnie kanapa, która pozwala zwiększyć miejsce w bagażniku gdy np. na kanapie nikt nie podróżuje lub miejsca zajmują tylko dzieci.

Captur to samochód przyjazny rodzinom, co potwierdza dość łatwy dostęp do mocowań Isofix na tylnej kanapie. Montaż fotelików dziecięcych jest prosty i intuicyjny, choć osobiście preferuje plastikowe zaślepki zamiast suwaków.

Jaką pojemność bagażnika ma Renault Captur E-Tech?

Bagażnik Captur, jak na miejski samochód, jest zaskakująco pojemny i praktyczny. 348 litrów pojemności w standardowej konfiguracji pozwala na swobodne przewożenie zakupów, walizek czy sprzętu sportowego. Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do imponujących 1458 litrów, co umożliwia transport większych przedmiotów, takich jak meble w paczkach, rowery czy niewielki sprzęt AGD. W wielu nowoczesnych samochodach koło zapasowe jest nieczęstym widokiem, gdyż jego miejsce zajmuje albo zestaw audio, albo rozbudowany system hybrydowy. Zamiast tego oferowany jest zestaw naprawczy, który nie zawsze zdaje egzamin. W tym przypadku producent postawił na tradycyjne i bezpieczne rozwiązanie.

348 litrów pojemności w standardowej konfiguracji pozwala na swobodne przewożenie zakupów, walizek czy sprzętu sportowego.
348 litrów pojemności w standardowej konfiguracji pozwala na swobodne przewożenie zakupów, walizek czy sprzętu sportowego. Kamil Rogala

Bagażnik Captur został zaprojektowany z myślą o praktyczności i funkcjonalności. W boczkach znajdują się dwa haczyki do zawieszania toreb z zakupami, co zapobiega ich przemieszczaniu się podczas jazdy. Dodatkowo, dostępne są „uszy” pod regulowaną podłogą do mocowania siatki lub gumowych pasów, które pomagają ustabilizować bagaże i zapobiegają ich przesuwaniu się. Oświetlenie bagażnika ułatwia znalezienie potrzebnych przedmiotów po zmroku, a sztywna półka pod szybą zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania drobnych rzeczy. Półkę można wypiąć z zatrzasków, co ułatwia załadunek większych przedmiotów.
Największą zaletą bagażnika Captur jest regulowana w dwóch poziomach podłoga. W wyższym położeniu tworzy ona równą powierzchnię ze złożonymi oparciami kanapy, co ułatwia transport długich i płaskich przedmiotów. Pod podłogą znajduje się dodatkowa przestrzeń, w której możemy przechowywać narzędzia, kable rozruchowe czy inne przydatne akcesoria. W niższym położeniu podłoga umożliwia załadunek wyższych przedmiotów, choć w tym przypadku powierzchnia bagażnika nie jest już idealnie równa. W razie potrzeby podłogę można również pochylić i umieścić w specjalnych prowadnicach, co ułatwia dostęp do koła zapasowego. Konstrukcja podłogi jest solidna i wytrzymała, dzięki czemu możemy na niej stawiać cięższe przedmioty bez obaw o jej uszkodzenie.

W kolejnej części opiszemy układ napędowy, działanie systemu hybrydowego, spalanie, właściwości jezdne etc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska