MAPA POŁĄCZEŃ TRAMWAJOWYCH W KRAKOWIE. NOWY WARIANT
Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent miasta, nie wyklucza więc powrotu do wariantu drugiego. Ostateczną decyzję podejmą krakowscy radni. Rewolucyjne zmiany mają wejść w życie w połowie 2012 roku.
Przypomnijmy, że przed tygodniem Mariusz Szałkowski, prezes krakowskiego oddziału SITK, sugerował, że rekomendowany będzie wariant zmian nu-mer dwa. - Ostatecznie zarekomendowaliśmy jednak pierwszy wariant, uznając że jest dogodniejszy dla pasażerów i będzie łatwiejszy w realizacji - mówi Szałkowski.
W wybranym wariancie inżynierowie wprowadzili jednak zmiany postulowane przez rady krakowskich dzielnic:
- utworzenie dodatkowej 18 linii tramwajowej z Salwatora na Dąbie (pierwotnie wariant nr 1 zakładał 17 linii tramwajowych),
- linia nr 15 ma kursować nie jak zakładano z Pleszowa na Salwator, tylko do pętli Krowodrza Górka,
- wydłużenie trasy linii 124 i 424 od przystanku Cracovia do pętli rondo Grunwaldzkie,
- zwiększenie częstotliwości kursowania linii 115 do interwału 12-minutowego (istotne powiązanie Prądnika Białego i Witkowic z al. 29 Listopada i dworcami autobusowym oraz kolejowym),
- wydłużenie linii 156 do pętli Kampus UJ (dzięki czemu będzie możliwa przesiadka na Ruczaju na linie tramwajowe do centrum miasta),
- częściowa zmiana trasy 173, poprowadzenie jej możliwe jak najdalej ulicą Wielicką, a następnie Aleksandry (zapewni to lepszy dostęp tego obszaru do centrum miasta).
Jak zapewniają urzędnicy, to tylko część zmian. - Będziemy teraz analizować wszystkie propozycje specjalistów. Po dokładnym przedstawieniu rekomendowanej siatki połączeń prezydentowi miasta zaczniemy konsultować zaproponowany wariant z radnymi miejskimi - przyznaje Jacek Bartlewicz z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Teoretycznie jest jednak możliwość, że władze Krakowa, mimo rekomendacji specjalistów, wybiorą ostatecznie wariant drugi. - Decyzja jeszcze nie zapadła, musimy przeanalizować, czy technicznie i finansowo jesteśmy w stanie wprowadzić sugerowane zmiany - mówi Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent miasta.
Zmiany w komunikacji miejskiej mają być wprowadzone natomiast w połowie 2012 r.
NOWY WARIANT
TRAMWAJE - 18 linii
- 8 linii głównych kursujących co 6 minut. Mają to być linie 1, 2, 3, 4, 8, 10, 12 i 13.
- 10 linii uzupełniających, które pojadą co 12 minut. Byłyby to tramwaje: 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15, 16, 17 i 18.
- Dwie nowe nocne linie tramwajowe 63 i 64. Trasa linii 63 prowadziłaby z Krowodrzy Górki do Bieżanowa Nowego. Kursy co godzinę. Trasę linii 64 zaplanowano z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich. Kursy ok. co godzinę.
- Zmienią się trasy większości linii tramwajowych. Inne trasy będą miały linie 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 i 18.
AUTOBUSY - 64 linie
- 7 linii głównych kursujących co 6 minut. Tak mają kursować linie: 105, 128, 132, 139, 164 i 172.
- 20 linii uzupełniających, które pojadą co 12 minut. Będą to autobusy 106, 114, 116, 125, 129, 130, 137, 138, 142, 144, 152, 154, 159, 163, 173, 178, 179, 182, 194 i 452.
- 38 linii wspomagających, których częstotliwość zostanie ustalona indywidualnie m.in. co 18 minut linie 102, 115, 123, 143, 153, 292 i 304, oraz co 24 minuty np. 101, 107, 109, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 124, 133, 184, 204, 244, 424 oraz co 24 minut np. 111, 112, 131, 135, 141, 145, 146, 149, 155, 161, 166 i 175.
Współpraca Małgorzata Stuch
Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!
"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!
Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!