https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja w krakowskim MPK: autobusy i tramwaje pojadą co 6 i 12 minut? [MAPA]

Arkadiusz Maciejowski
archiwum Polskapresse
Kursy komunikacji miejskiej co 6 i 12 minut, 18 linii tramwajowych i 64 linie autobusowe. Eksperci ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji taki wariant zmian siatki połączeń zarekomendowali wczoraj urzędnikom miejskim. Uznali, że jest on najbardziej dogodny dla pasażerów. Ale jednocześnie droższy od wariantu drugiego (kursy co 7,5 i 15 minut).

MAPA POŁĄCZEŃ TRAMWAJOWYCH W KRAKOWIE. NOWY WARIANT

Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent miasta, nie wyklucza więc powrotu do wariantu drugiego. Ostateczną decyzję podejmą krakowscy radni. Rewolucyjne zmiany mają wejść w życie w połowie 2012 roku.

Przypomnijmy, że przed tygodniem Mariusz Szałkowski, prezes krakowskiego oddziału SITK, sugerował, że rekomendowany będzie wariant zmian nu-mer dwa. - Ostatecznie zarekomendowaliśmy jednak pierwszy wariant, uznając że jest dogodniejszy dla pasażerów i będzie łatwiejszy w realizacji - mówi Szałkowski.

W wybranym wariancie inżynierowie wprowadzili jednak zmiany postulowane przez rady krakowskich dzielnic:

- utworzenie dodatkowej 18 linii tramwajowej z Salwatora na Dąbie (pierwotnie wariant nr 1 zakładał 17 linii tramwajowych),

- linia nr 15 ma kursować nie jak zakładano z Pleszowa na Salwator, tylko do pętli Krowodrza Górka,

- wydłużenie trasy linii 124 i 424 od przystanku Cracovia do pętli rondo Grunwaldzkie,

- zwiększenie częstotliwości kursowania linii 115 do interwału 12-minutowego (istotne powiązanie Prądnika Białego i Witkowic z al. 29 Listopada i dworcami autobusowym oraz kolejowym),

- wydłużenie linii 156 do pętli Kampus UJ (dzięki czemu będzie możliwa przesiadka na Ruczaju na linie tramwajowe do centrum miasta),

- częściowa zmiana trasy 173, poprowadzenie jej możliwe jak najdalej ulicą Wielicką, a następnie Aleksandry (zapewni to lepszy dostęp tego obszaru do centrum miasta).

Jak zapewniają urzędnicy, to tylko część zmian. - Będziemy teraz analizować wszystkie propozycje specjalistów. Po dokładnym przedstawieniu rekomendowanej siatki połączeń prezydentowi miasta zaczniemy konsultować zaproponowany wariant z radnymi miejskimi - przyznaje Jacek Bartlewicz z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Teoretycznie jest jednak możliwość, że władze Krakowa, mimo rekomendacji specjalistów, wybiorą ostatecznie wariant drugi. - Decyzja jeszcze nie zapadła, musimy przeanalizować, czy technicznie i finansowo jesteśmy w stanie wprowadzić sugerowane zmiany - mówi Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent miasta.

Zmiany w komunikacji miejskiej mają być wprowadzone natomiast w połowie 2012 r.

NOWY WARIANT

TRAMWAJE - 18 linii

- 8 linii głównych kursujących co 6 minut. Mają to być linie 1, 2, 3, 4, 8, 10, 12 i 13.

- 10 linii uzupełniających, które pojadą co 12 minut. Byłyby to tramwaje: 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15, 16, 17 i 18.

- Dwie nowe nocne linie tramwajowe 63 i 64. Trasa linii 63 prowadziłaby z Krowodrzy Górki do Bieżanowa Nowego. Kursy co godzinę. Trasę linii 64 zaplanowano z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich. Kursy ok. co godzinę.

- Zmienią się trasy większości linii tramwajowych. Inne trasy będą miały linie 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 i 18.

AUTOBUSY - 64 linie

- 7 linii głównych kursujących co 6 minut. Tak mają kursować linie: 105, 128, 132, 139, 164 i 172.

- 20 linii uzupełniających, które pojadą co 12 minut. Będą to autobusy 106, 114, 116, 125, 129, 130, 137, 138, 142, 144, 152, 154, 159, 163, 173, 178, 179, 182, 194 i 452.

- 38 linii wspomagających, których częstotliwość zostanie ustalona indywidualnie m.in. co 18 minut linie 102, 115, 123, 143, 153, 292 i 304, oraz co 24 minuty np. 101, 107, 109, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 124, 133, 184, 204, 244, 424 oraz co 24 minut np. 111, 112, 131, 135, 141, 145, 146, 149, 155, 161, 166 i 175.

Współpraca Małgorzata Stuch

Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!

"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!

Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 56

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan
Po co komuś połączenie z Płaszowa na Cichy Kącik? Masę ludzi (pracownicy, studenci) jeździ właśnie z MP w stronę Bronowic i Królewskiej i odwrotnie (AGH, UP, UR, UJ, AK, akademiki). Tramwaj jest prawie zawsze pełny. Gdzie teraz pojadą? Do Parku Jordana? Po co? Idiotyczny pomysł. Takim działaniem tylko proponujecie Krakusom przesiadkę do samochodu. Otwarli z hukiem nową pętlę, żeby teraz zaoferować nic? Gratulacje...
1z10
Linia 18 ratuje mi życie...;) Dzięki niej Dąbie nie straci połączenia z Dworcem Głównym, Basztową, Bagatelą, do tego wygodnie dojedzie się nią do Politechniki, Nowego Kleparza. A że dookoła to nie taki znów ból. W sumie tego mi brakowało - wariant z osiemnastką popieram!!!
p
piko
Który importer skorzysta na WADLIWEJ i KOSZTOWNEJ rewolucji komunikacyjnej i sprowadzi (jako antidotum) azjatyckie jednoślady typu hulajnogi elektryczne mieszczące się w bagażniku samochodowym ?
g
greee
te 2 linki poniżej zawierają więcej informacji o remarszrutyzacji, polecam zainteresowanym i zaniepokojonym...
a
aaaaa
Wg mapki wyżej, na Mały Płaszów pojedzie jeden tramwaj, nr 2. A to, że budowano tory, że zredukowano autobusy, że tablice informujące o czasie przyjazdu tramwajów były zamontowane i były nieczynne, a teraz wogóle zniknęły... kto by o tym pamiętał. Przeciez to tylko publiczna kasa.
P
Płaszowianka
Płaszów to SKANDAL!!!! szumnie oddana rok temu linia tramwajowa, poddcinanie linie autobusowe , i gdzi eteraz ta 11 i 20 która miała nam ułatwić dojazdy po likwidacji autobusów? KTO uzanał że "jest on najbardziej dogodny dla pasażerów."Inzynierowie??? a który z tych Panów jeżdzi MPK?
A gdzie nasi radni?
Kto zajmnie się sprawą Płaszowa odciętego właściwie od reszty miasta?
B
Bilecik
Za niedługo wszystko się okaże... Pewnie ZIKIT i szanowni Radni kombinują co tu zrobić żeby utrudnić życie pasażerom i jeszcze na tym zarobić...
e
eeeeee
No przecież o to chodzi. Na jednym 30minutowym już nigdzie nie dojedziesz, skoro w planie jest zrobienie tysiąca przesiadek. Miałaś sieciówkę na jedną linię - pożegnaj się z nią.
Funduje się pasażerom więcej przesiadek, mniej linii, wyższe koszta przejazdu. A z ZIKITu miliony wyciekają, panowie w urzedzie marszałkowskim chcą nowej floty samochodów słuzbowych, bo te trzyletnie im już nie pasują, firma która zbudowała estakadę nie zapłaci kary za oddanie jej rok po terminie.... Brawo :-)
K
Krakowiak54
A co z biletami miesięcznymi? Przykładowo z Cichego Kącika do Wieczystej jechało się jednym tramwajem. A teraz z przesiadkami. Będą bilety trasowane? Bo o tym się nic nie mówi - dlaczego? Jakie będą ceny biletów miesięcznych???????
H
Honorata
mam przed sobą wydruki obydwóch wariantów: autobus 184 w I wariancie ma jechać Osiedle Kurdwanów - Powstańców Wielkopolskich, w drugim wariancie znikł. W każdym razie 184 znika z Czerwonego Prądnika i Olszy.
S
Serpico
Jakim cudem ci "eksperci" od komunikacji zdobyli tytuły inżynierów, a zmiany komunikacyjne opracowywali siedząc za biurkami i jeżdżąc swoimi samochodami nie uwzględniając potrzeb zwykłych ludzi a zwłaszcza starsze osoby, no i ile za to "super" rozwiązanie wzięli kasy !!!
a
anty wieśniak student
bo ruczaj wynajmują studenci WIEŚNIAKI. U siebie na wsi nie takie kilometry muszą z buta pokonywac no ale już 2 miesiące studiują w Krakowie to kmiotą ę ą tramwaj trza
S
Student
Pewnie super, niech szanowne stowarzyszenie ruszy 4 litery zza biurek. Niech spróbują wejść do 194 czy 114 w okolicach 13-14. Tłumy studentów przemieszczające się pomiędzy UJ, AGH a UR. Pod cracovia w stronę Ruczaju ludzie nie mieszczą się w autobusach. Albo inny przykład, godzina 21 pod Jubilatem jedzie pusty przegubowiec 144, minute później załadowane studentami 194 jadące na Ruczaj. Powodzenia, minie tydzień a MPK i ZIKIT zostaną zasypane listami od ludzi. Z fartem.
k
klamka
MPk świadczy usługi przewozowe ; to nie mpk podnosi ceny biletów , to nie mpk ustala rozkłady jazdy, to nie mpk ustala częstotliwość kursowania taboru itd.... to nie mpk chce zabrać bilety pracownicze .A KTO?..ZIKIT i radni PO.../
H
HEJ
JAK NIE MASZ POJĘCIA TO NIE PISZ GŁUPOT. ZIKIT NAPINACZU ZARZĄDZA KOMUNIKACJĄ.I TAKICH DEBILI MAMY PASAŻERÓW NIESTETY!!!!!!!!!!!!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska