Obecnie w Krakowie największy udział w ruchu ma komunikacja miejska – 36,3 procent. Tuż za nią plasuje się ruch samochodowy (33,7 proc.). Ruch pieszych to 28,4 proc. Nieznany na chwilę obecną jest procentowy udział w ruchu rowerzystów. ZIKiT za cel stawia sobie, aby ruch samochodowy spadł do 25 proc., a pozostałe trzy kategorie zawierały się w 75 proc.
Karetki muszą czekać kilka godzin na wjazd do szpitala
- Realny czas wprowadzenia tych zmian to październik 2017. Wiele jednak zależy od reakcji społecznych, a także stanowiska radnych. Jeśli chcemy zrobić coś rzeczywistego w walce ze smogiem, za który odpowiadają też samochody, to takie zmiany są niezbędne. Prace będą trwały dwutorowo. Z jednoczesną zmianą organizacji ruchu będą postępowały zmiany w siatce połączeń, które mają dać większą i lepszą ofertę komunikacji publicznej w centrum miasta – mówi Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu.
Zmiany są ogromne, co obrazuje załączona mapa. Jednokierunkowe mają się stać m.in. ul. Straszewskiego, a inne ważne ulice będą jednokierunkowe na wybranych odcinkach. To ul. św. Gertrudy, Piłsudskiego czy Lubicz. Wraz ze zmianą w organizacji ruchu mają się pojawić zmiany w komunikacji miejskiej – ta funkcjonować częściej, w dwóch odstępach czasowych w godzinach szczytu – co 6 i co 12 minut. Co 6 minut w szczycie kursowałoby pięć linii - 3, 8, 18, 50 i 52.
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska