1. Rozbudowana do dwóch pasów ruchu w każdą stronę ulica Igołomska z linią tramwajową
2. Pętla tramwajowa i terminal autobusowy wraz z parkingiem „parkuj i jeźdź” na 240 miejsc
3. Teren przeznaczony pod budowę Parku Technologicznego
4.Tereny po zabudowę wielorodzinną i sieć nowych dróg
5. Zabytkowy Park Dworski
6. Nowa ulica o dwóch pasach ruchu w każdą stronę
7. Błonia 2.0 - teren zielony pod organizację imprez masowych wraz z drogą i polem namiotowym
8. Tereny rolne wyłączone spod zabudowy (możliwe zalesienie)
9. Najcenniejsze tereny przyrodnicze przeznaczone pod ochronę
10. Tereny przeznaczone pod zabudowę jednorodzinną
11. Główna trasa rowerowa
12 i 13. Dwa parkingi naziemne na ok. 1700 miejsc łącznie
Urzędnicy precyzują jak za kilka lat ma zmienić się część Nowej Huty. Chcą z Branic, dawnej wsi, stworzyć miejsce dobre dla biznesu i budowy mieszkań.
Urzędnicy przygotowali koncepcję pierwszego planu zagospodarowania dla „Nowej Huty Przyszłości”- projektu, który ma zamienić wschodnie tereny miasta w nowoczesną dzielnicę. Dokument dotyczy rejonu Branic, 278 hektarów, gdzie planuje się m.in. nową linię tramwajową, drugie błonia, parkingi na 2 tys. miejsc oraz Park Naukowo-Technologiczny, gdzie firmy z branży nowoczesnych technologii mają budować swoje siedziby.
„Nowa Huta Przyszłości” to projekt, w którym za ok. 2 mld zł gmina i samorząd województwa przy dofinansowaniu z Unii Europejskiej chcą do roku 2020 przygotować tereny pod zainwestowanie.
- Chcemy stworzyć miejsca do rekracji, organizacji imprez masowych, budowy nowych mieszkań oraz tereny pod nowoczesne inwestycje - mówi Elżbieta Koterba, wiceprezydent Krakowa. - Ten plan jest pierwszym z grupy planów, które mają uregulować rozwój tego rejonu miasta - dodaje. Do dokumentów mieszkańcy będą mogli składać jeszcze swoje uwagi. Później plany muszą przegłosować radni miejscy, co zapewne nastąpi w przyszłym roku.
Po pierwsze urzędnicy liczą lepiej skomunikować Branice. Igołomska już jest rozbudowywana, ale w planie wyznaczono nową drogę, którą połączy ją z ul. Branicką. Ma mieć po dwa pasy ruchu w każdą stronę i biec dalej w kierunku Niepołomic. Sama Branicka ma zostać wydłużona do ul. Rzepakowej. Ta z kolei połączy się z Igołomską nowym skrzyżowaniem, przy którym powstanie pętla tramwajowa, terminal autobusowy i parking na 240 samochodów.
Ponadto Igołomską z Branicką połączy trasa rowerowa przebiegająca przez nowe Błonia o powierzchnii ok. 39 hektarów.
- W przeciwieństwie do Błoń Krakowskich będzie można umieścić tam obiekty kubaturowe na stałe. To będzie miejsce do organizacji dużych imprez plenerowych połączone z terenem pod pola namiotowe, które wykorzystamy już w czasie Światowych Dni Młodzieży w roku 2016 - informuje Koterba.
Projekt „Nowa Huta Przyszłości” ma też objąć tereny na północ od Branic i Igołomskiej, gdzie planuje się strefę aktywności gospodarczej wraz z centrum logistycznym. Z kolei na południe od Branic ma powstać kompleks rekreacyjny przy zbiornikach Przylasku Rusieckiego.
* * *
Źródło: Gazeta Krakowska
