Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Powstanie 27 km drogi ekspresowej od Oświęcimia do Bielska-Białej
- W połowie września przekazaliśmy wykonawcy plac budowy odcinka pomiędzy Oświęcimiem a Dankowicami, a na początku października pomiędzy Dankowicami a Bielskiem-Białą - informuje Marek Prusak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach.
Oficjalnie budowa ruszyła w miniony poniedziałek od symbolicznego wbicia łopaty. Jak podkreślają w katowickim oddziale GDDKiA,
obecnie wszystkie cztery odcinki S1 od Mysłowic do Bielska-Białej, o łącznej długości ok. 40 km, mają podpisane umowy na realizację. Łączna wartość tych umów to niespełna 2,3 mld zł. Umowny termin zakończenia budowy S1 Bieruń - Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia przypada w grudniu 2024 r. Odcinek Oświęcim - Dankowice powinien zostać ukończony w sierpniu 2023 r., a Dankowice - Suchy Potok w listopadzie 2023 r.
- To, czy czasy realizacji inwestycji zostaną wydłużone, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawców - podkreślają w GDDKiA.
Wystąpili oni o to w związku z przedłużającymi się procedurami uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID).
15-kilometrowy odcinek od węzła Oświęcim w Bojszowach a Bielskiem Białą będzie kosztować blisko 990 mln złotych. W ramach zadania powstanie m.in. dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe. Z kolei odcinek od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku o długości 12 km będzie kosztować prawie 590 mln zł. Tutaj wykonawca wybuduje m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych, Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.
- Trasa S1 między Bielskiem-Biała a Oświęcimiem to droga o kluczowym znaczeniu dla prowadzenia międzynarodowej wymiany gospodarczej i państwami Europy Południowej - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury podczas oficjalnego rozpoczęcia prac.
Dwa pozostałe odcinki S1 od Oświęcimia do Bierunia oraz Bierunia do Mysłowic są w trakcie końcowych uzgodnień i procedur.
Co z obwodnicą Oświęcimia?
Tymczasem kierowcy pytają, co z obwodnicą Oświęcimia, która ma być częścią tej inwestycji, łącząc bezpośrednio miasto z trasą S1.
- Bez tej drogi w samym Oświęcimiu nic się nie zmieni dalej będą korki - mówi Szymon Krawczyk, mieszkaniec Oświęcimia.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rynek w Kętach zmieniał oblicza. Zawsze był najważniejszym placem miasta. Zdjęcia
- 65 lat temu na ulice Oświęcimia wyjechały pierwsze autobusy MZK
- Droga za miliard złotych. Ruszyła budowa S1 między węzłem Oświęcim a Dankowicami
- Karp pod różnymi postaciami był królem tej imprezy!
- Uroczystości w Bulowicach z okazji 200-lecia kościoła św. Wojciecha
Ukraina do UE
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
