FLESZ - Drożej na A4
Zdanie jest realizowane na odcinku o długości 1,5 km od węzła Modlnica do ronda ze zjazdem na Giebułtów. Rozbudowa krajówki w Modlnicy jest kontynuacją większego zadania, w którego ramach już powstało jedno rondo w Modlnicy w miejscu skrzyżowania drogi krajowej ul. Ojcowska - drogą powiatową prowadzącą do Giebułtowa.
- Droga nr 94 prowadząca z Krakowa w kierunku Śląska, to jedno z tych miejsc w kraju, o których krążą legendy. Kto nie jechał tędy rano przed pracą albo po południu, to może jeszcze nie wie, co to znaczy odstać w korkach. Ta droga jest powodem dla którego, my wszyscy, który odpowiadamy za stan dróg krajowych musimy się wstydzić. Wreszcie to się zmienia, droga będzie bezpieczna, a czas przejazdu przewidywalny - mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną skrzyżowania drogi krajowej z ulicami Jurajską i Lipową oraz Wierzbową i bez nazwy w Modlnicy. W ich miejscu powstaną dwa ronda dwupasmowe, turbinowe. Wybudowane zostaną dwa skrzyżowania do skrętów w prawo z ulicami św. Wojciecha oraz Polną. Powstaną trzy zjazdy z drogi krajowej na gminne z przebudową fragmentów tych dróg - ul. Ulubioną, Dębową i drogą bez nazwy.
Będą nowe zatoki autobusowe, chodniki, przejścia dla pieszych, oświetlenie oraz ekrany akustyczne i przejście dla małych zwierząt. Powstaną drogi techniczne do obsługi zbiorników retencyjnych i odparowującego, powstających w ramach tej inwestycji. W planach jest też przebudowa: kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci telekomunikacyjnej i energetycznej.
- Ten przebudowywany odcinek nie jest długi, ale bardzo istotny z punktu widzenia mieszkańców naszej gminy oraz osób wjeżdżających do Krakowa. Codziennie tą droga do miasta wjeżdża ponad 20 tys. pojazdów. Na tym 1,5 km odcinku mamy siedem dróg gminnych, z których każdego poranka kilka tysięcy osób próbuje włączyć się do ruchu na drodze krajowej. Od wielu lat zabiegano o przebudowę tej drogi - mówi Krzysztof Wołos, wójt gminy Wielka Wieś.
Zmodernizowana droga powiatowa w gminie Wielka Wieś. Wymieni...
Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaznacza, że to realizowany odcinek to jeden z kilku planowanych do rozbudowy na tej drodze. - Pozostałe mamy w trakcie przygotowywania dokumentacji - mówił podczas rozpoczęcia inwestycji.
Rozpoczynająca się inwestycja potrwa 12 miesięcy z doliczeniem 3 miesięcy na okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca). Plac budowy został przekazany wykonawcy - firmie Strabag - 28 września i od razu zaczęto prace przygotowawcze w terenie. Trwa rozbieranie wysepek rozdzielających pasy ruchu. Wkrótce rozpocznie się wycinka drew w miejscu budowy nowych pasów jezdni. Od 7 października planowane jest wyłączenie jednego pasa drogi. Ruch w dwie strony będzie po jednym dotychczasowym pasie. Wyłączona będzie też sygnalizacja świetlna.
Rozbudowana droga ma być gotowa do końca 2021 roku. Z uwagi na fakt, że jednocześnie z budową rozpoczynają się prace archeologiczne termin zakończenia może się przesunąć. Koszt wszystkich prac wyniesie 35 mln 490 tys. zł.
