Partnerami będą też Stowarzyszenie Dolina Karpia, Zatorska Agencja Rozwoju i Instytut Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie - Rybacki Zakład Doświadczalny w Zatorze.
- To doskonały pomysł. Samorządy mogą wykorzystać istniejącą infrastrukturę kolejową, służącą też turystyce - mówi wiceburmistrz Skawiny Stanisław Żak. Chciałby przywrócić wstrzymane w grudniu 2012 r. kursy pociągów na trasie Oświęcim - Kraków. - Jeśli nie w Krakowie, to w Skawinie pociągi mogłyby kończyć bieg. Pasażerowie, w ramach zintegrowanej komunikacji i odciążenia Krakowa od samochodów osobowych, mogliby przesiadać się do autobusów kursujących do miasta - przekonuje wiceburmistrz. Ma na myśli parking przy dworcu kolejowym w Skawinie, przewidziany na kilkaset samochodów, a budowany z innego wojewódzkiego programu "Parkuj i jedź". Kolej przygotowuje ten teren do przekazania gminie, która chce przejąć też popadający w ruinę dworzec.
Koszt pierwszego etapu prac urząd marszałkowski szacuje na ponad 2,17 mln zł, z czego dotacja wyniesie 85 procent. Udział gminy Skawina w przygotowaniu dokumentacji to ok. 5 tys. zł.
- Będą wykonane koncepcje pozwalające na odtworzenie galicyjskiej linii kolejowej, a także zagospodarowania istniejącej infrastruktury, między innymi dworców kolejowych, punktów przesiadkowych i połączenia z nimi ścieżek rowerowych, pieszych i szlaków turystycznych - informuje Tomasz Ożóg z Urzędu Miasta i Gminy Skawina.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+