https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ścieżka rowerowa na Grzegórzeckiej niedługo zniknie. Urzędnicy kapitulują

Arkadiusz Maciejowski
Ulica Grzegórzecka
Ulica Grzegórzecka Andrzej Banaś
To koniec eksperymentu na ul. Grzegórzeckiej. Urzędnicy miejscy sami wycofują się ze swojej decyzji. Od września zlikwidowana zostanie ścieżka dla rowerów wyznaczona na jednym z pasów ruchu, którym wcześniej poruszały się samochody. Auta teraz wrócą na ten pas.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

"Zmiany wprowadzone zostaną na ul. Grzegórzeckiej - na odcinku od al. Daszyńskiego do ul Rzeźniczej. W związku z oczekiwanym powrotem do nauki stacjonarnej lub hybrydowej w szkołach oraz uczelniach i przewidywanym znacznym wzrostem natężenia ruchu samochodowego na tym odcinku ulicy, przywrócona zostanie organizacja ruchu, która funkcjonowała tam przed wdrożeniem czasowych rozwiązań będących konsekwencją obostrzeń pandemicznych" - informują urzędnicy w oficjalnym komunikacie.

Dodając, że od września ruch samochodowy zostanie tym samym oddzielony od torowiska i przeniesiony na pas ruchu w miejsce obecnie funkcjonującej czasowej drogi dla rowerów.

Tym samym urzędnicy m.in. z Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa sami wycofują się z wcześniej (w 2020 roku) wprowadzonych przez siebie rozwiązań, które zachwalali, przekonując, że mają one na celu m.in. zachęcenie do podróży rowerem zamiast autem.

Zmiany na Wielopolu

Kraków. Rewolucja na ulicach. Miasto stawia na pieszych i ro...

Kraków. Rewolucyjne zmiany w ruchu pod Wawelem i na ulicach ...

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mikołaj Zabłocki
Szkoda, że artykuł kompletnie pominął fakt, że od marca Grzegórzecka będzie jednokierunkowa, a droga dla rowerów wróci na swoje miejsce. Ruch samochodowy będzie kierowany teraz ulicą Kopernika.
G
Gość
Kolejna kompromitacja Franka, po Biezanowskiej i Małej Górze. Tym razem do spółki z miejskim inżynierem ruchu! Grygą. Ile jeszcze?
z
zbulwersowiony
Co znaczy "urzędnicy kapitulują"? To nie jest wojna. Powinni zostać wyrzuceni na zbity "pisk". Ci ludzie widzą wielkie miasto jako promenadę do spacerów i jazdy na rowerze. Chore wizje chorych ludzi. Wielkie miasta mają swoje wielkie życie i tak jak wszędzie w śweicie należy wszystko podporządkować żeby to życie mogło tętnić a dzięki temu miasto mogło się rozwijać. Te wszystkie chore "przeróbki" ostatnich miesięcy spowodowały olbrzymie korki i co za tym idzie wysoką emisję spalin. Frustrację kierowców bo wszędzie trzeba się zatrzymywać zupełnie bez sensu. Ci ludzie stworzyli problemy które teraz dzielnie rozwiązują. Może trzeba im dać teraz premie za to że przywrócą to co było? Należy ich i ich bossów głupich obciążyć wydatkami które miasto poniosło na realizację ich chorych pomysłów. Ale wiem że tak się nie stanie bo tu jest Polska, stan chorego umysłu.
W
Wqrzony
Na zdjęciu widać separatory i słupki, które powodują, że NIE MOŻNA WYPRZEDZIĆ rowerzysty-zawalidrogi. Proszę to powyciągać stamtąd (i z wszelkich innych ulic, np. z Kalwaryjskiej i Limanowskiego -- również)!
Z
Zachowajmy czujność
Ja im coś nie wierzę. Oni zapewne "robią krok w tył, żeby potem zrobić dwa kroki do przodu" -- jak zalecał ich idol, Lenin.
:D
"...przekonując, że mają one na celu m.in. zachęcenie do podróży rowerem zamiast autem."

Ach, oni to nazywają "zachętą". Zablokowali ruch całkowicie w ramach "zachęcania do podróży rowerem".
Z
Zbig
Os dziś będę tamtędy jeździć 10 km/h. Pozdro.
G
Gość
13 sierpnia, 9:43, Adam Szwed:

Co by nie powiedzieć, to jednak Kraków zawsze był miastem przyjaznym samochodom. Być może to skutek skutecznego moto-lobbingu.

Kraków jest na DRUGIM MIEJSCU w Polsce (ex aequo z Łodzią i Gdańskiem) w rankingu miast przyjaznych kierowcom 2021.

(pierwsze miejsce - Lublin).

Czlowieku, czytales co oni tam mierzyli w tym rankingu ? Jesli nie to przeczytaj i dopiero podpieraj sie bzdurami w swoich wypowiedziach.

Miasto przyjazne to kierowcow to duze parkingi na kilkaset-kilka tysiecy aut takze blziej centrum a nie tylko Park_and_Ride, szerokie, kilkupasmowe ulice z bezkolizyjnymi skrzyzowaniami pozwalajace szybko i bezpiecznie przemiescic sie z jednego konca miasta na drugi, brak oplat parkingowych w weekendy (nie znam innego miasta w Europie gdzie za parkowanie trzeba placic w niedziele i swieta !!!!) Itp. itd.... Krakow to jest tragedia dla kierowcow i tyle w temacie.

ps. Bardzo dobrze, ze ZIKiT opamietal sie na Grzegorzeckiej (zaslanianie sie pandemia jest smiechu warte - spadla ilosc samochodow, ale tym bardziej spadla liczba rowerzystow bo byl kompletny zakaz wychodzenia z domu bez powodu !!!)..... teraz czekam az ZIKiT opamieta sie na Meissnera i na innych debilnie pozwezanych ulicach np. w Hucie !

A
Adam Szwed
Co by nie powiedzieć, to jednak Kraków zawsze był miastem przyjaznym samochodom. Być może to skutek skutecznego moto-lobbingu.

Kraków jest na DRUGIM MIEJSCU w Polsce (ex aequo z Łodzią i Gdańskiem) w rankingu miast przyjaznych kierowcom 2021.

(pierwsze miejsce - Lublin).
R
Rudy z Budy
13 sierpnia, 8:30, Ciekawy:

Brakuje mi bardzo ważnej informacji. Ile ta zabawa pana Franka kosztowała. Te wszystkie słupki, separatory, znaki, malowanie i montowanie

Dobre pytanie....Frank Hans z zarzadu drog powinien za ten nieudany eksperyment zaplacic z wlasnej kieszeni. Dlaczego mieszkancy maja finansowac kretynskie pomysly tego kolesia?

M
Mieszkaniec
12 sierpnia, 19:29, Gość:

Dopiero będzie narzekania jadących samochodami jak przyjdzie im jechać za rowerzystą ok.20 km/h. a wyprzedzić nie ma jak bo separatory od torowiska Oj jeszcze zatęsknią za jazdą po torowisku

Wystarczy usunąć separator i ewentualnie przywrócić zakaz jazdy rowerem, który tam kiedyś był. Tuż obok jest droga rowerowa na Kopernika

C
Ciekawy
Brakuje mi bardzo ważnej informacji. Ile ta zabawa pana Franka kosztowała. Te wszystkie słupki, separatory, znaki, malowanie i montowanie
K
Ksawery Sarnecki
12 sierpnia, 19:29, Gość:

Dopiero będzie narzekania jadących samochodami jak przyjdzie im jechać za rowerzystą ok.20 km/h. a wyprzedzić nie ma jak bo separatory od torowiska Oj jeszcze zatęsknią za jazdą po torowisku

Rowerzysta nie osiągnie tam prędkości 20 km, najwyżej 10.

K
Ksawery Sarnecki
13 sierpnia, 8:02, Ksawery Sarnecki:

Antyrakietowa polityka UMK pokazała swoje prawdziwe oblicze.

Antyrowerowa brzmi lepiej.

K
Ksawery Sarnecki
Antyrakietowa polityka UMK pokazała swoje prawdziwe oblicze.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska