https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Śnieg zniknął, wielkie wykopy pozostały. Budowa nowej krakowskiej linii tramwajowej do Mistrzejowic

Piotr Rąpalski
Wideo
od 7 lat
Wiosna na placu budowy największej obecnie inwestycji w Krakowie, czyli prowadzeniu linii tramwajowej do Mistrzejowic. Śnieg zniknął i odsłonił wielkie wykopy. Widać już jednak bardzo dobrze zarysy tuneli tramwaju i wielką dziurę w ziemi, która będzie podziemną stacją. Utrudnienia dla kierowców i komunikacji miejskiej są w tym rejonie ogromne. Rejonie? Plac budowy ciągnie się od pętli w Mistrzejowicach, przez rondo Polsadu, aż po Meissnera. To pół Krakowa... Polecieliśmy tam dronem w czasie pięknej pogody.

Nowa ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 minut. Pasażerowie mają skorzystać z połączenia w 2025 roku, ale inwestycja zakończy się ostatecznie w roku 2026.

Harmonogram budowy tramwaju do Mistrzejowic

  • zakończenie przebudowy pętli „Mistrzejowice” w zakresie torowym – IV kwartał 2024 r.

  • wykonanie płyty pośredniej stacji „Rondo Polsadu” (poziom –1) – IV kwartał 2024 r.

  • zakończenie budowy ścian szczelinowych – I kwartał 2025 r.

  • wykonanie płyty dennej (poziom –2) stacji „Rondo Polsadu” – II kwartał 2025 r.

  • zakończenie prac przy konstrukcji tunelu – III kwartał 2025 r.

  • wyposażanie tunelu – IV kwartał 2025 r.

  • budowa torowiska tramwajowego – IV kwartał 2025 r.

  • prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) – I kwartał 2026 r.

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Wielka dziura w ziemi to właśnie podziemna stacja tramwaju w rejonie ronda Polsadu.

Nowe utrudnienia

Na początku lutego został zamknięty chodnik przy rondzie Młyńskim. I trzeba się nachodzić

Zalecana trasa:

–> Przejście dla pieszych przez ul. Pilotów,

–> następnie przez ul. Meissnera,

–> dalej spod szkoły muzycznej przez ul. Pilotów w kierunku Alma Tower,

–> przejście przez ul. Młyńską do przystanku autobusowego w stronę ronda Polsad.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska