Nowa ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 minut. Pasażerowie mają skorzystać z połączenia w 2025 roku, ale inwestycja zakończy się ostatecznie w roku 2026.
Harmonogram budowy tramwaju do Mistrzejowic
zakończenie przebudowy pętli „Mistrzejowice” w zakresie torowym – IV kwartał 2024 r.
wykonanie płyty pośredniej stacji „Rondo Polsadu” (poziom –1) – IV kwartał 2024 r.
zakończenie budowy ścian szczelinowych – I kwartał 2025 r.
wykonanie płyty dennej (poziom –2) stacji „Rondo Polsadu” – II kwartał 2025 r.
zakończenie prac przy konstrukcji tunelu – III kwartał 2025 r.
wyposażanie tunelu – IV kwartał 2025 r.
budowa torowiska tramwajowego – IV kwartał 2025 r.
prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) – I kwartał 2026 r.
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Wielka dziura w ziemi to właśnie podziemna stacja tramwaju w rejonie ronda Polsadu.
Nowe utrudnienia
Na początku lutego został zamknięty chodnik przy rondzie Młyńskim. I trzeba się nachodzić
Zalecana trasa:
–> Przejście dla pieszych przez ul. Pilotów,
–> następnie przez ul. Meissnera,
–> dalej spod szkoły muzycznej przez ul. Pilotów w kierunku Alma Tower,
–> przejście przez ul. Młyńską do przystanku autobusowego w stronę ronda Polsad.