https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sponsor dla stadionu Wisły pilnie poszukiwany. Miasto w porozumieniu z klubem ogłosiło konkurs

Piotr Tymczak
Na Stadionie Miejskim im. H. Reymana ogłoszono konkurs na sponsora tytularnego tego obiektu.
Na Stadionie Miejskim im. H. Reymana ogłoszono konkurs na sponsora tytularnego tego obiektu. Anna Kaczmarz
Zarząd Infrastruktury Sportowej ogłosił konkurs na sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana. Zwycięzca otrzyma m.in. prawo do użycia własnego znaku towarowego w nazwie stadionu. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 maja tego roku.

Konferencja prasowa rozpoczynająca konkurs na Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. H. Reymana, na którym swoje mecze rozgrywają piłkarze Wisły Kraków, odbyła się w Loży Prezydenckiej na tym obiekcie we wtorek, 29 kwietnia.

W spotkaniu wzięli udział: zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie Tomasz Marzec oraz prezes zarządu TS Wisła Kraków SA Jarosław Królewski.

Dają możliwość umieszczenia marki w oficjalnej nazwie stadionu

Nowy sponsor obejmie nazwą stadion na okres trzech lat, a w ramach współpracy otrzyma szereg atrakcyjnych świadczeń marketingowych. Wśród nich znajdą się: ekspozycja logotypu na elewacji i wewnątrz stadionu, obecność w komunikacji meczowej i medialnej, pakiety VIP, a przede wszystkim możliwość umieszczenia własnej marki w oficjalnej nazwie stadionu.

– Ogłoszenie konkursu jest jasnym sygnałem, że Kraków jest otwarty na łączenie interesów miasta z biznesem i te dwa światy mogą ze sobą efektywnie współpracować. W porównaniu z wcześniejszymi konkursami, po raz pierwszy miasto kooperuje w tym zakresie z klubem. Dzięki temu stworzyliśmy atrakcyjniejszą ofertę dla potencjalnego sponsora, ponieważ pojawiło się więcej świadczeń, a wśród nich również te powiązane z meczami Wisły Kraków – mówi Łukasz Sęk, zastępca prezydenta Krakowa.

Na potrzeby przeprowadzenia konkursu powołana została komisja, w skład której weszli: wiceprezydent Łukasz Sęk, przedstawiciele ZIS, a także klubu TS Wisła Kraków SA. Każdy uczestnik konkursu może złożyć jedną ofertę. Oferty należy składać do 30 maja w siedzibie Zarządu Infrastruktury Sportowej przy ul. Walerego Sławka 10.

W drugim etapie komisja dokona oceny ofert pod względem formalnym i merytorycznym, a także przeprowadzi negocjacje z uczestnikami konkursu, które mają zakończyć się wybraniem najkorzystniejszej oferty i podpisaniem umowy ze sponsorem tytularnym.

– Konkurs na sponsora tytularnego to jeden z elementów większego przedsięwzięcia, jakim jest komercjalizacja Stadionu Miejskiego. Od kilku miesięcy analizujemy m.in. możliwości zminimalizowania kosztów zużycia energii elektrycznej, ale także rozszerzenia oferty usług o wynajem przestrzeni na różnego rodzaju wydarzenia, organizację wycieczek po stadionie czy komercjalizację parkingów obok stadionu. Piszemy na nowo historię tego obiektu, a częścią tej historii może być sponsor, który dołączy do naszego projektu – podkreśla Tomasz Marzec, dyrektor naczelny Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie.

Arena przyciągająca tłumy kibiców

Stadion przy ul. Reymonta 20 to nie tylko dom Wisły Kraków, ale także arena wydarzeń sportowych i kulturalnych, przyciągająca tłumy kibiców i mieszkańców. W sezonie 2024/2025 średnia frekwencja na meczach Wisły wynosiła blisko 19 tysięcy osób, a średnia oglądalność w telewizji przekroczyła 230 tysięcy widzów. Tylko między lipcem a grudniem 2024 roku medialna wartość klubu została oszacowana na ponad 53 miliony złotych.

– Wisła Kraków przez lata wypracowała jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród brandów sportowych w Polsce. To bogata historia klubu, wiele sukcesów i 13-krotne zdobycie tytułu Mistrza Polski. To przekłada się na ogromną lojalność kibiców, co jest niezwykle wartościowe z perspektywy potencjalnego sponsora tytularnego stadionu. Tworzenie mocnych, bezpośrednich więzi z odbiorcami to cel nie tylko klubów sportowych, ale również przedsiębiorstw komercyjnych – mówi Jarosław Królewski, prezes zarządu TS Wisła Kraków SA.

Kraków od lat nie może znaleźć sponsora i dopłaca do stadionu

Stadion przy ul. Reymonta w Krakowie, o pojemności 33 tys. widzów, został wybudowany z myślą o Euro 2012. Ostatecznie podczas tej imprezy pełnił jedynie rolę obiektu treningowego.

Inne stadiony budowane na Euro 2012 mają już swoich tytularnych sponsorów. W Warszawie jest PGE Narodowy, w Gdańsku - Polsat Plus Arena, we Wrocławiu - Tarczyński Arena, a w Poznaniu - Enea Stadion.

Ostatnio sponsora pozyskał Stadion Śląski w Chorzowie. Została nim firma Superauto.pl.

Kraków od lat nie może znaleźć sponsora tytularnego dla obiektu na 33 tys. widzów przy ul. Reymonta. Umowa sponsorska z jedną z firm mogłaby pozwolić na to, by nie trzeba było dopłacać do utrzymania stadionu z miejskiej kasy, a więc de facto z kieszeni podatników.

To będzie już kolejna próba miasta na znalezienie sponsora dla stadionu. Poprzednia miała miejsce na początku 2024 r. Wtedy nie znalazł się żaden chętny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka "SE". Kandydaci w bezpośrednich starciach

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska