Kierowców aut może trafić szlag, gdy zobaczą, że dajemy w tym wypadku plus. Nie raz muszą czekać dłużej na czerwonym świetle, aż tramwaj przetoczy się z piskiem po szynach. Fakt, że wcześniej system sprawiał sporo kłopotów i często powodował korki. Zaciskaliśmy zęby, gdy urzędnicy twierdzili, że "uczy się on miasta". Było warto.
W tym roku zaczął działać poprawnie. Tramwaje 50, 51, 20 jeżdżą dzięki niemu szybciej. Z kolei pod Pocztą Główną, na skrzyżowaniu Dietla i Starowiślnej, Długiej i Basztowej, czy Karmelickiej i Dunajewskiego nie stoją w nieskończoność. Zielone światło na zamówienie dla komunikacji miejskiej ma zachęcić kierowców do zostawiania aut w garażach. Wraz z brakiem parkingów w mieście i opłatami za postój w strefie może przynieść efekt.
Wystarczy zakaz wjazdu i strażnik miejski na kazdej ulicy wchodzacej w obreb II obwodnicy ... i juz ruchu nie bedzie, MPK bedzie tylko zystkiwac, parkingow nie potrzeba, a system zmiany swiatel nie bedzie wariował widzac kolejke samochodów stojacych i oczekujacyhc na skret.