Prowizoryczne rondo pojawiło się na skrzyżowaniu ulic Ćwiklińskiej/Aleksandry około 2015 roku, gdy budowano w tym rejonie nowe osiedle mieszkaniowe. O wykonanie tam ronda z prawdziwego zdarzenia oraz modernizację „krzyżówki” radni miejscy Krakowa oraz mieszkańcy upominali się w minionych latach wielokrotnie, także w ramach krakowskiego budżetu obywatelskiego (w 2021 roku, wniosek ten przepadł na etapie weryfikacji, ponieważ, jak napisano w uzasadnieniu „w czerwcu 2021 ruszyło opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji, na zlecenie ZDMK”).
Projekt techniczny, zrid i inne dokumenty dla budowy ronda w tej części Bieżanowa miały być opracowane do połowy 2023 roku. Prace te przeciągnęły się jednak o kilkanaście miesięcy.
O to na jakim etapie są przygotowania do przebudowy skrzyżowania ulic Ćwiklińskiej, Aleksandry i Telimeny zapytała (w formie interpelacji) z końcem sierpnia radna Grażyna Fijałkowska. Z odpowiedzi UMK wynika, że pojawiło się wreszcie „światełko w tunelu” dla wyczekiwanej inwestycji.
„26 sierpnia 2024 roku wydano zrid (…) dla rozbudowy skrzyżowania ulic: Ćwiklińskiej, Aleksandry, Telimeny. Dokumentacja projektowa w ramach etapu I zadania została przekazana do Zarządu Dróg Miasta Krakowa i aktualnie trwa jej odbiór. Natomiast termin przekazania dokumentacji projektowej w ramach etapu II (m.in. uzyskanie ostatecznej decyzji zrid – red.) wyznaczony został na 14 grudnia 2024 roku. (…) Wniosek o wprowadzenie tego zadania do budżetu Krakowa na rok 2025 oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krakowa na lata kolejne, jest w trakcie opracowywania i zostanie złożony, a możliwość jego realizacji będzie analizowana podczas prac nad projektami dokumentów finansowych (budżetem 2025 i WPF – red.)” - przekazał w odpowiedzi na interpelację wiceprezydent Krakowa Stanisław Kracik.
Na skrzyżowaniu ulic Ćwiklińskiej, Aleksandry i Telimeny planowane jest rondo z pierścieniem wewnętrznym o szerokości minimum 1,5 metra i jezdni o szerokości 6 metrów. Inwestycja obejmie m.in. także budowę w tym rejonie chodników i ścieżek rowerowych lub ciągów pieszo – rowerowych.
Ponadto konieczna będzie przebudowa fragmentu torowiska tramwajowego na ul. Ćwiklińskiej (odcinek od km 0+54,55 do km 0+27,80) oraz modernizacja i budowa zjazdów publicznych, a także wykonanie kanalizacji deszczowej oraz "remont" infrastruktury technicznej (m.in. sieci elektroenergetycznej, wodociągowej, gazowej).
W sklepach jest coraz drożej i nadchodzą kolejne podwyżki
