https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szybki tramwaj do N. Huty - ZIKiT wybrał najtańszą ofertę

Małgorzata Stuch
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zakończył przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. Wygrała firma Strabag. Trasa ma być gotowa w 2014 roku - informuje "Dziennik Polski“.

Na budowę nowej trasy szybkiego tramwaju ZIKiT przeznaczył 211 mln zł. Inwestycję chciały wykonać cztery firmy: Strabag (złożył ofertę na ok. 128 mln zł), Budimex (oferta za ok. 140 mln zł), ZUE i Mostostal (171 mln zł) oraz Budis wraz z hiszpańską firmą z Barcelony (oferta za ok. 180 mln zł).

- Najtańsza była oferta firmy Strabag i ona wygrała. Teraz sprawdzimy ją pod względem formalnym i prawnym - informuje Michał Pyclik z ZIKiT.

Nowe torowisko na odcinku 6,5 km będzie spełniać normy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. To powinno przyspieszyć w przyszłości czas przejazdu tramwaju. W ramach inwestycji przebudowana zostanie linia tramwajowa wraz z przystankami i peronami. Zostaną wybudowane nowe wiaty przystankowe i ekrany akustyczne. Gruntownie zmodernizowany będzie układ drogowy ze skrzyżowaniami od ronda Mogilskiego do placu. - Wykonawca wybuduje także kompleksowy system sterowania ruchem - dodaje Pyclik.

Remontu doczekają się przejścia podziemne pod rondem Czyżyńskim i most na rzece Białucha w ciągu ulicy Mogilskiej. Ma zostać także wybudowane nowe skrzyżowanie ulic Lema, Meissnera i al. Jana Pawła II.

Czytaj cały artykuł: Szybki tramwaj pojedzie do pl. Centralnego ("Dziennik Polski")")

Miss Małopolski 2012! Zobacz zdjęcia ślicznych kandydatek i oddaj głos!

Trwa plebiscyt na Superkota! Zgłoś swojego zwierzaka i zgarnij nagrody!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jest podpis
'Najtańsza była oferta firmy Strabag i ona wygrała. Teraz sprawdzimy ją pod względem formalnym i prawnym - informuje Michał Pyclik z ZIKiT'.

A ja myślałam, że najpierw się sprawdza i bada, a potem dokonuje wyborów :-P Nie w ZIKITcie :D
H
Hutas
Bardzo dobrze, oby jak najwięcej ekranów.
!!
EKRANY ? zdecydowanie jestem za!
k
kosa
i znowu beda te okropne ekrany ale dobra budujmy kolejne getto w miescie a moze jeszcze na ATW postawmy ekrany ludzie tu jest miasto tu musi byc troche glosniej a tym ktorym sie to nie podoba niech sie wynosza na wiesw
b
baran
Nie budujmy autostrady w centrum miasta, Mogilska powinna być dla pieszych i rowerów
T
Tadek
A gdzie zrównoważony rozwój? Czemu nie uczynić Mogilskiej ulicą bardziej przyjazną? Teraz to jedynie marny ciąg komunikacyjny, gdzie rowerzyści (brak ścieżek na wielu odcinkach) ani piesi (liczne przeszkody na chodnikach i ich słaby stan) nie mają czego dla siebie szukać. Ja wiem, że przebudowa torowiska jest istotna na tym odcinku, ale czemu nie wkomponować ją w większy plan jakiejś sensownej przebudowy?
M
M.
No przeciez ekrany sa najwazniejsze!!! :-(
K
KRK
Strach się bać. Ekrany akustyczne na Mogilskiej pewnie jak na Ruczaju 2 metry przed oknem. ZIKiT jak zwykle potrafi wszystko spieprzyć już na etapie myślenia.
s
s.
No to jak przewidują 2014, to zakładając typowe poślizgi, gdzieś do 2017 nie będzie "Czwórki".
g
gosciu
to już lepiej pozostać przy tym co jest, albo na piechote chodzic:)
j
janek
a nie lepsze byłyby Chińczyki albo Turki ? Po jakim czasie wykonawca zejdzie z placu budowy? Ile małych firm, podwykonawców zbankrutuje przy tej inwestycji ? Ile lat będzie wynosiło opóźnienie ? Ilu urzędasów zawali sprawę i nie poniesie odpowiedzialności ?
o
okl
juz to widze buhahaha jezdzi tak duzo tramwaji JPII ze i tak to nic nie da bo beda swiatla trzymaly buahah
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska