Na budowę nowej trasy szybkiego tramwaju ZIKiT przeznaczył 211 mln zł. Inwestycję chciały wykonać cztery firmy: Strabag (złożył ofertę na ok. 128 mln zł), Budimex (oferta za ok. 140 mln zł), ZUE i Mostostal (171 mln zł) oraz Budis wraz z hiszpańską firmą z Barcelony (oferta za ok. 180 mln zł).
- Najtańsza była oferta firmy Strabag i ona wygrała. Teraz sprawdzimy ją pod względem formalnym i prawnym - informuje Michał Pyclik z ZIKiT.
Nowe torowisko na odcinku 6,5 km będzie spełniać normy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. To powinno przyspieszyć w przyszłości czas przejazdu tramwaju. W ramach inwestycji przebudowana zostanie linia tramwajowa wraz z przystankami i peronami. Zostaną wybudowane nowe wiaty przystankowe i ekrany akustyczne. Gruntownie zmodernizowany będzie układ drogowy ze skrzyżowaniami od ronda Mogilskiego do placu. - Wykonawca wybuduje także kompleksowy system sterowania ruchem - dodaje Pyclik.
Remontu doczekają się przejścia podziemne pod rondem Czyżyńskim i most na rzece Białucha w ciągu ulicy Mogilskiej. Ma zostać także wybudowane nowe skrzyżowanie ulic Lema, Meissnera i al. Jana Pawła II.
Czytaj cały artykuł: Szybki tramwaj pojedzie do pl. Centralnego ("Dziennik Polski")")
Miss Małopolski 2012! Zobacz zdjęcia ślicznych kandydatek i oddaj głos!
Trwa plebiscyt na Superkota! Zgłoś swojego zwierzaka i zgarnij nagrody!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!