
Moda na FIT, BIO i ZERO
To nie tajemnica, że obecnie panuje moda na bycie fit. Producenci i sprzedawcy sprytnie to wykorzystują i oferują produkty, które z tym słowem mają niewiele wspólnego. Przykład? Ciemne pieczywo. Po tym, jak okazało się, że jest popularne, producenci zaczęli dodawać do niego słód jęczmienny, który barwi je na ciemno. A skład? Taki sam jak był wcześniej.

Brak zegarów i okien
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w dużych marketach nie ma okien i zegarów? To wszystko po to, abyś stracił poczucie czasu. To kończy się tym, że na zakupach spędzasz więcej czasu, a co za tym idzie: wydajesz więcej pieniędzy.

Zapachy
Nie bez powodu mówi się, aby na zakupy chodzić najedzonym. Właściciele sklepów dobrze wiedzą, że jeśli zawita do nich głodny klient, wyda więcej pieniędzy. Jak korzystają z tej wiedzy? Ano na przykład wypiekają pieczywo na miejscu, zapach sprawi, że poczujesz się głodny i kupisz więcej.

Jeszcze wczoraj leżało tu mleko
Na pewno zdarza ci się chodzić regularnie do tego samego sklepu. I na pewno zauważyłeś już, że często zdarza się tak, że produkty zmieniają swoje miejsce. Zakupy, które zajmowały ci 10 minut nagle trwają 30, bo musisz chodzić po sklepie i szukać rzeczy, których ci potrzeba. I właśnie o to chodzi, jeśli szukasz jednego produktu, rośnie szansa, że trafisz też na inny, który kupisz. A to sprawi, że wydasz więcej.