
Cena? 0,99 zł
Na pewno zwróciliście uwagę, że ceny w sklepach często kończą się na 99. Po co? W naszej głowie produkt wart 5,99 zł będziemy interpretować jako produkt kosztujący 5 złotych, choć w rzeczywistości kosztuje niemal złotówkę więcej. Wrzućmy do koszyka kilkanaście takich rzeczy i już robi się z tego całkiem spora kwota. Jeśli chcesz robić świadome zakupy, zaokrąglaj cenę do góry.

Produkty pierwszej potrzeby na końcu sklepu
To nie przypadek, że np. pieczywo znajduje się niemal na samym końcu sklepu. To celowy zabieg, który sprawia, że zanim dotrzesz do produktu po który w rzeczywistości przyszedłeś, natkniesz się na kilkanaście innych, z których część z pewnością wyląduje w twoim koszyku.

Towar na poziomie wzroku
Zasada jest prosta, produkt w wyższej cenie, zawsze będzie wyżej na półce. To wszystko dlatego, że konsument chętniej kupi coś, co jest na wysokości jego wzroku. Chcesz zaoszczędzić? Zacznij zwracać uwagę na to, co leży na dolnej półce.