
W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.

W miejscach sprzedaży towarów:
• brak cen przy 6.923 partiach wyrobów (2,5 proc. zbadanych),
• nieprawidłowe oznaczenia ceną w przypadku 816 partii
produktów (0,29 proc. skontrolowanych),
• brak cen jednostkowych przy 31.244 partiach wyrobów
(11,2 proc. skontrolowanych), a przy 1916 partiach błędnie
wyliczono cenę jednostkową (0,68 proc. skontrolowanych)

Na stacjach benzynowych stwierdzono jedynie nieprawidłowości dot. uwidocznienia cen przy produktach, nie stwierdzono natomiast aby ceny paliw były niewidoczne dla kierowców zbliżających się do stacji benzynowej.

Na parkingach stwierdzono brak cenników dla kierowców pojazdów zbliżających się do parkingu.