https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tak oszukują nas sklepy i stacje benzynowe! UOKiK ujawnił ważny raport w sprawie cen 31.10.2021

KaPa
W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej. Pexels
Inspekcja Handlowa na zlecenie Prezesa UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach. Jak się okazuje - problem jest ogromny. Według raportu błędy popełnił co drugi sprzedawca, a zastrzeżenia wzbudził co siódmy skontrolowany produkt.

Oto, jakie nieprawidłowości wykazała kontrola:

Przedsiębiorcy pomimo obowiązku najczęściej nie umieszczali cen jednostkowych przy artykułach lub nie eksponowali cen wcale. Zdarzało się, że źle wyliczali ceny jednostkowe, stosowali niewłaściwe zapisy w cennikach np. nieprecyzyjne przedziały „od… do…” i nie informowali o nominalnej ilości podawanych potraw i napojów

– wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Kary dla nieuczciwych przedsiębiorców

Stwierdzone nieprawidłowości dały podstawę do wydania:

  • 443 decyzji nakładających na przedsiębiorców kary pieniężne o łącznej kwocie 295.902 zł za naruszenie obowiązków wynikających z przepisów w zakresie informowania o cenach,
  • 6 decyzji nakładających na przedsiębiorców kary pieniężne o łącznej kwocie 57.300 zł za kolejne naruszenie obowiązków wynikających z przepisów w zakresie informowania o cenach.

WAŻNE!

W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska