Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Te piwa są coraz częściej wybierane przez Polaków. "W ostatnich latach nastąpiły trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
– W ostatnich latach nastąpiły trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów i ich modelu konsumpcji piwa – komentuje ekspert.
– W ostatnich latach nastąpiły trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów i ich modelu konsumpcji piwa – komentuje ekspert. Przemysław Świderski/Polska Press
Rewolucja 0,0 proc. na rynku piwa trwa już pięć lat, notując rocznie kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. – W 2021 roku 9 na 10 sprzedawanych piw bezalkoholowych miało zerową zawartość alkoholu – komentuje Bartłomiej Morzycki, Browary Polskie. Obecnie wartość sprzedaży piw bezalkoholowych przekracza 1 mld zł. Dane Eurostatu za 2020 r. pokazują, że w Polsce uwarzono 12 proc. (168 mln litrów) europejskiej produkcji piwa bezalkoholowego.

Piwa 0,0 proc. stanowią 6,5 proc. wartości całego rynku piwa. Roczny wolumen to 12 proc. unijnej produkcji, co plasuje Polskę w czołówce producentów „zerówek”. Według danych NielsenIQ, na które powołuje się raport branży, w 2018 r. nastąpił rekordowy wzrost wolumenu i wartości piw 0,0 proc. - odpowiednio o 85 i 80 proc. Dwucyfrowy poziom wzrostu utrzymał się również w kolejnych latach.

– Przyglądając się rozwojowi kategorii piw bezalkoholowych, warto wiedzieć, jakie produkty ona obejmuje. Zaliczamy do niej zarówno piwa ze śladową ilością alkoholu, między 0,01 proc. a 0,5 proc., jak i te całkowicie go pozbawione, czyli 0,0 proc. Browary, odpowiadając na gusta konsumentów, stale poszerzają ofertę piw z oznaczeniami „zero”, „light” czy „free”. W 2021 roku, 9 na 10 sprzedawanych piw bezalkoholowych miało zerową zawartość alkoholu – wskazuje Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego–Browary Polskie.

Obecnie wartość sprzedaży piw bezalkoholowych przekracza 1 mld zł. Ich oferta obejmuje już lagery, piwa smakowe i specjalności. Dane porównawcze NielsenIQ pozwalają umiejscowić piwa 0,0 proc. obok takich gigantów rynkowych, jak herbata czy płatki śniadaniowe.

Niższa zawartość alkoholu w piwie

– W ostatnich latach nastąpiły trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów i ich modelu konsumpcji piwa. Polacy nie szukają w piwie alkoholu. Starając się żyć w sposób zrównoważany, cenią te właściwości napoju, które pozwalają im na chwilę przyjemności i cieszenie się smakiem bez rezygnacji z codziennych aktywności. Zaspokajanie tych oczekiwań, a co za tym idzie, poszerzanie oferty piw zero, stało się dla browarów rynkową koniecznością – wyjaśnia Morzycki.

Dane Eurostatu za 2020 rok pokazują, że w Polsce uwarzono 12 proc. (168 mln l) europejskiej produkcji piwa bezalkoholowego. Razem z Niemcami (30,5 proc.), Hiszpanią (16,8 proc.) i Holandią (14,4 proc.) nasz kraj dostarcza trzy czwarte całego wolumenu piw bezalkoholowych w Unii Europejskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Te piwa są coraz częściej wybierane przez Polaków. "W ostatnich latach nastąpiły trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów" - Strefa Biznesu

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska