EWD obliczane jest na podstawie wyników egzaminów, by stwierdzić, w której szkole młodzież najwięcej się nauczyła. Zajmujący się mierzeniem EWD eksperci podlegli Ministerstwu Edukacji Narodowej porównują wiedzę, z którą uczeń przychodzi do danej szkoły (czyli wynik egzaminu gimnazjalnego) z wynikiem „na wyjściu” (z matury).
Zatem EWD pozwala oszacować wkład szkoły w wyniki uczniów. Pokazuje, czy placówka rozwija wiedzę i umiejętności młodych ludzi.
Eksperci, wyliczając EWD, uwzględniają postępy uczniów z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i humanistycznych. Trzeba zaznaczyć, że EWD „zero” to nie zerowy przyrost wiedzy, tylko średnia wyliczona dla całej Polski. Jednak ujemna EWD - według specjalistów zajmujących się edukacją - mówi, że w szkole nie jest wykorzystywany potencjał uczniów, powinna też stanowić dla tych placówek sygnał alarmowy.
W kolejnych slajdach naszej galerii prezentujemy technika, dla których pomiary, dotyczące maturzystów z lat 2016-2018, wypadły najlepiej.
To 11 techników z najwyższym przyrostem wiedzy spośród 27 zbadanych w Krakowie (dysponujących odpowiednio szeroką, dla ekspertów MEN, bazą danych). Dodajmy, że pośród techników eksperci ujęli w zestawieniu również krakowskie liceum plastyczne.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ:Zakaz handlu w niedzielę. Zmiany rządu wstrzymane