Od tego czasu w krakowskiej komunikacji sporo się zmieniło. MPK SA w Krakowie posiada obecnie już 121 autobusów elektrycznych, które były kupowane w latach 2016-2023. Są to pojazdy dwóch producentów: Solarisa (117 autobusów) oraz Irizara (4 autobusy).
Wyróżniają się m.in. długością, wśród nich są autobusy małe o długości ok. 9 metrów, standardowe – 12-metrowe oraz przegubowe o długości 18 metrów. Wszystkie łączy to, że są zeroemisyjne. Kursują na 16 krakowskich liniach: 107, 124, 144, 155, 164, 169, 173, 174, 179, 194, 304, 424, 434, 494, 475, 503.
Pisaliśmy w 2014 roku:
"Kraków już od kilku lat planował wprowadzenie autobusów elektrycznych do komunikacji miejskiej. Służyły temu m.in. kilkumiesięczne testy tych pojazdów, które były prowadzone przez MPK SA na początku ubiegłego roku. Z kolei już w 2012 roku krakowski przewoźnik przygotował i złożył projekt zakupu 10 takich pojazdów w ramach programu unijnego.
– Decyzja o uruchomieniu w Krakowie linii autobusowej obsługiwanej przez autobusy elektryczne wynika z troski o środowisko i czyste powietrze – mówił prezydent Jacek Majchrowski w trakcie prezentacji nowych pojazdów.
Wielka akcja Lasów Państwowych : #sadzimMY
